Itinerari el racó de la Cova d'en Marc - (la Vall)

Photo ofItinerari el racó de la Cova d'en Marc - (la Vall) Photo ofItinerari el racó de la Cova d'en Marc - (la Vall) Photo ofItinerari el racó de la Cova d'en Marc - (la Vall)

27 minutes
54 minutes
June 9, 2021
June 2021

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Racó de la Cova d'en Marc

Aquest itinerari de 20 minuts destaca pel seu gran atractiu geològic. Des de la passarel·la de fusta ens endinsem al racó dels Capellans i arribem a la Cova d'en Marc. Caminem entre roques cilíndriques i arrodonides modelades per l'efecte erosiu del vent i la pluja.

A la part final del recorregut, i ja de baixada, passem pel forat de la Vella esculpit de forma natural a la paret de roca.

Punt d'inici i final

L'itinerari comença i acaba a la passarel·la de fusta que hi ha a la vora del camí i que ens facilita el pas del barranc. Quan els curs de l'aigua temporal ho permet, sovint es poden observar cabres salvatges hidratant-se o alimentant-se prop del barranc.

PictographCave Altitude 1,719 ft

Cova d'en Marc

El racó de la cova d'en Marc és especial per les seves formes geològiques causades gràcies a l'esrosió del vent i l'aigua amb el pas de milers d'anys. També hi podem trobar un petit salt d'aigua que manté una bassa al llarg de l'any. Entre la humitat de l'aigua i l'ombra generada per les parets verticals es forma un microclima molt agradable per descansar a l'estiu i molt fred als mesos d'hivern.