Itinerari Cova Pintada - (el Toscar)

Photo ofItinerari Cova Pintada - (el Toscar) Photo ofItinerari Cova Pintada - (el Toscar) Photo ofItinerari Cova Pintada - (el Toscar)

June 1, 2021
June 2021

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Cova Pintada

La primera part de l'itinerari, que coincideix amb l'itinerari dels Ròssecs, recorre els vessants assolellats del barranc de Cova Pintada. Després de passar la cova, travessem un alzinar i obtenim una de les millors panoràmiques de la vall del Toscar. La baixada es fa pel vessant obac, amb boscos mixtos de pinassa i alzina.

Punt d'inici i final

Es tracta de l'aparcament del Toscar, just abans d'arribar a l'ermita de Santa Magdalena. Trobem una ampliació del camí on hi ha una zona d'aparcament de vehicles. També veiem els dos cartells amb informació referent al Parc Natural dels Ports i els itineraris de l'àrea recreativa del Toscar.

PictographRuins Altitude 2,103 ft

Forn de calç

Els forns de calç són construccions molt comunes arreu de les muntanyes del nostre territori. És un tipus d'obra que permetia l'obtenció d'òxid de calci (calç) mitjançant l'escalfament de la pedra calcària. Aquest sòlid blanc, barrejat en altres materials, formava un morter utilitzat per cimentar les pedres en la construcció dels masos. Al segle XX es va substituir aquesta pràctica tradicional pel que ara coneixem com a ciment i totes aquestes construccions van quedar abandonades. Utilitzaven el desnivell del terreny per poder tenir a mà els materials necessaris, la pedra calcària i la vegetació com a combustible.

PictographCave Altitude 2,372 ft

Cova Pintada

La Cova Pintada es troba al barranc al que li dona nom, també anomenat barranc del Toscar, que, uns quilòmetres més endavant es connecta amb els barranc de la Conca. És un lloc fresc on més o menys raja aigua al llarg de l'any.

Mirador

Des dels diferents punts que hi ha sortida a la vall es poden apreciar les espectaculars vistes dels barrancs de la zona del de la vall del Toscar.

Font del Ferro

Des del camí no s'aprecia molt bé, però l'aigua raja d'entre les roques sorgint d'aigües subterrànies que mantenen un cabal constant al barranc.