Itinerari Cim de Caro - (zona de Caro)

Photo ofItinerari Cim de Caro - (zona de Caro) Photo ofItinerari Cim de Caro - (zona de Caro) Photo ofItinerari Cim de Caro - (zona de Caro)

June 7, 2021
June 2021

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Cim de Caro

L'itinerari puja des del Mascar cap al coll dels Pallers entre pinedes de pi roig i pinassa, ressegueix la carena, per una zona de forts vents i vegetació escassa, fins que arriba al cim de Caro. El mirador presenta una àmplia perspectiva de la plana de l'Ebre fins al Delta i les valls interiors dels Ports.

Els voltors i altres rapinyaires sobrevolen la zona i, a les pinedes de pi roig, es pot veure amb certa facilitat el trencapinyes. La baixada concideix parcialment amb l'antic camí de Caro, avui un sender pedregós i empinat que s'entrellaça amb la carretera asfaltada que puja al cim.

Aparcament de l'Esquirol

Lloc d'inici i final de l'itinerari del Cim de Caro, on hi ha una zona àmplia d'aparcament just al costat del restaurant del Ports.

Coll de la Carrasqueta

És la intersecció on s'acaba el tram asfaltat i s'entra al sender, marcat per les banderoles. Es comença a pujar per un sender que transcórrer entre les ombres de les carrasques direcció el coll de Pallers.

Coll dels Pallers

És la intersecció que trobem per anar direcció la Moleta Rodona i el cim de Caro. A partir d'aquí comença un pendent pronunciant seguint un sender rocós i amb unes vistes impressionants cap a la plana de l'Ebre.

Cim de Caro

El cim de Caro és el sostre de la comarca del Baix Ebre. Amb una alçada de 1442 mts és el cim més alt de la provincia de Tarragona. Està equipat amb panells interpretatius i un mirador que ens dona una visió perfecte de la plana de l'Ebre fins al Delta i de la zona interior dels Ports. Es habitual poder observar cabres salvatges al seu voltant.

Coll del Vicari

Intersecció on s'ha de seguir el sender que baixa perpendicualr a la carretera. Just a l'altra banda és l'inici d'un altre itinerari, els Bassis de Caro.

• Beachcommander Oct 30, 2023

Hermosas vistas, hasta se ven las Baleares, y el delta como un cuadro. Lo más lindo lejos, son las águilas perdiceras , como aprovechan las ascendentes para ir subiendo en círculos, son unos bichos increíbles, lastima que seguimos rompiendo todo y están en severo peligro.