ITINERARI 1 - ROCA DEL FORN

July 11, 2016
July 2016

near Sant Joan de Caselles, Canillo (Andorra)

(CAT) Aquesta magnífica ruta panoràmica de 6 km amb un desnivell de 500 m i una durada aproximada de 1h 30m surt del Pla del Forn i ens situa a la part més alta de la Roca del Forn endinsant-nos pel sender de les llegendes del Mon(t)Màgic. Per començar la ruta ens dirigim a l'entrada del Fornatura i prenem el camí a dreta. Seguirem el camí avall fins que arribem al prat i seguint el camí a dreta arribem a uns senyals que ens indiquen el camí cap a Riba Escorxada. Seguirem el camí de marques grogues amunt que ens conduirà fins a la carena de la roca del Forn. Al camí ens acompanyen cabres de muntanya que ens observen des de les roques, marmotes i alguns voltors. Sempre hem de tenir com a referència la part alta del Telecadira de la Portella. Una vegada dalt, baixarem per la pista d'esquí fins a arribar al pla on estan els gronxadors de la Fada Endha. Seguirem baixant i ens trobarem a esquerra el follet Puk que ens marca l'entrada del sender de les llegendes del Mon(t)Magic. El seguirem fins al final i tornarem a sortir a la pista d'esquí. Seguirem baixant i prendrem el camí de la dreta fins a trobar unes icones del sender de les llegendes, pujarem caminant a la dreta de la baixada del "devalkart" i arribarem al Pla del Forn.

(ESP) Esta magnífica ruta panorámica de 6 km con un desnivel de 500 m y una duración aproximada de 1h 30m sale del Pla del Forn y nos sitúa en la parte más alta de la Roca del Forn adentrándonos por el sendero de las leyendas del Mon(t)Mágic. Para empezar la ruta nos dirigimos a la entrada del Fornatura y tomamos el camino a derecha. Seguiremos el camino abajo hasta que llegamos al prado y siguiendo el camino a derecha llegamos a unas señales que nos indican el camino hacia Riba Escorxada. Seguiremos el camino de marcas amarillas arriba que nos conducirá hasta la carena de la Roca del Forn. Durante el camino nos acompañan cabras de montaña que nos observan desde las rocas, marmotas y algunos buitres. Siempre tenemos que tener como referencia la parte alta del Telesilla de la Portella. Una vez arriba, bajaremos por la pista de esquí hasta llegar al plano donde están los columpios del hada Endha. Seguiremos bajando y nos encontraremos a izquierda el duende Puk que nos marca la entrada del sendero de las leyendas del Mon(t)Magic. Lo seguiremos hasta el final y volveremos a salir a la pista de esquí. Seguiremos bajando y tomaremos el camino de la derecha hasta encontrar unos iconos del sendero de las leyendas, subiremos andando por la derecha de la bajada del "devalkart" y llegaremos al Pla del Forn.