İtalyan Değirmeni Zeytintaşı Mağarası ( Serhat Güner Turizm )

January 30, 2024
January 2024

near Bilginler, Antalya (Türkiye)

Serik - Akbaş köy yolu üzerinde bulunan Gücükler mevkiinden başlayan rotada irtifa kazanarak orman yolundan ilerleniyor. Karadoğan mevkii yakınlarında orman yolundan çıkılarak orman içi patikadan devam edilir. Bozkaya Tepe'nin doğusunda bulunan Taş Ocağı yakınında tekrar orman yoluna çıkılarak rota güneye döner. Genç ormanın içinde bozuk orman yolunda yüründükten sonra harika bir orman patikası takip edilerek İtalyan Değirmeni (Köylüler arasında Gavur değirmeni olarak geçiyor) mevkiine varılır. Değirmene ait kayda değer bir kalıntı yok. Temel ve yıkık bir duvar orman yolunun kenarından izlenebiliyor ama değirmenin hemen yanında bulunan dere ve dere boyunca giden patika görülmeye değer. Yağışlı dönem (Aralık - Mart ) dışında derede fazla su bulunmuyor. Bilginler köyü Çakal mevkiinde rota son buluyor.

Rota sportif anlamda ilk kez acentamız tarafından 28 Ocak 2024 tarihinde yürünmüştür.