Isil - Refugi Gràcia Airoto - Àrreu - Isil

Photo ofIsil - Refugi Gràcia Airoto - Àrreu - Isil Photo ofIsil - Refugi Gràcia Airoto - Àrreu - Isil Photo ofIsil - Refugi Gràcia Airoto - Àrreu - Isil

September 10, 2018
September 2018

near Isil, Catalunya (España)

Ruta de la Vall d'Àrreu, una de les zones més verges del Pirineu, a l'interior del Prac Natural de l'Alt Pirineu.

La ruta comença a Isil i es comença seguint l'itinerari 8 del Parc Natural, que va del poble fins al Refugi d'Airoto.
És un recorregut exigent amb una inclinació del terreny important i constant al llarg de tot el tram.
(http://parcsnaturals.gencat.cat/web/.content/home/alt_pirineu/visitans/guia_de_visita/planol/API_B_CA-ES_2017_web.pdf)

Al refugi vam passar la nit i l'endemà al matí vam continuar la ruta, que segueix cap a l'oest del refugi.

Aquest segon tram passa entre l'Estany d'Airoto i l'Estany petit d'Airoto, més cap a l'oest passa pel sud de l'Estany Superior del Rosari i segueix cap al sud, per passar per la banda oest i sud de l'Estany del Rosari d'Àrreu on el camí gira cap al sud-est i passa per Àrreu.

En la ruta que vam seguir, del kilòmetre 7 fins al 10 és un recorregut fora del camí marcat.

Més endavant ens trobem les runes d'unes antigues edificacions abans d'arribar al poble d'Àrreu.

La ruta acaba al mateix poble d'Isil, amb un tram d'uns 30 minuts d'asfalt (a partir del kilòmetre 16 aprox.)