Işık Dağı

February 4, 2015
February 2015

near Yağcıhüseyin, Ankara (Türkiye Cumhuriyeti)

Aracınız varsa Yağcıhüseyin Köyüne bırakıp tırmanışa başlayabilirsiniz.

Tırmanmak için yarı yıl tatili bekliyordum, bir kaç arkadaş çıkarız diye düşünmüştüm. Düşündüğüm gibi olamadı. Riskli fakat bir sene daha beklemek kadar yorucu olamayacağını düşünerek yola tek başıma koyuldum.

Ankara'dan Kızılcıhamam'a oradan Yağcıhüseyin Köy'ü ne vardıktan sonra tırmanışa başladım (Yağcıhüseyin Karagöl arası rotada yok. wickiloc açmak sonra aklıma geldi:) Hava çok güzel olduğundan Karagöl'den zorlanmadan piknik alanına (boş düzlük) vardım ( tek olduğumdan yollarda bazı hayvan izleri olması biraz tedirginlik oluşturdu, fakat hiç bir hayvanla karşılaşmadım. koca bir tavşan ve gelinciği saymazsak). Piknik alanından zirveye varmak oldukça kolay.
Zirvede hava oldukça soğuk. Telsiz vericilerin olduğu kulübeler rüzgarı kestiğinden giysilerimi değiştirip (zamanım kısıtlı olduğundan dinlenmeden) biraz enerji alıp 10 dk içinde inişe geçtim.

kar seviyesi fazla olduğundan benim gibi bodoslama gitmeyin (tek, tozluksuz, yarım botlu). Normal şartlarda rahat bir yürüyüş rotası. Çok güzel bir dağa manzarası var, gücü yeten doğa dostlarına tavsiye ederim.