Isauria Yolu 5 : Çaltılıçukur - Gündoğmuş

Photo ofIsauria Yolu 5 : Çaltılıçukur - Gündoğmuş Photo ofIsauria Yolu 5 : Çaltılıçukur - Gündoğmuş Photo ofIsauria Yolu 5 : Çaltılıçukur - Gündoğmuş

December 5, 2023
December 2023

near Çaltılıçukur, Antalya (Türkiye)

Çaltılıçukur’dan başlayıp Gündoğmuş’ta sona eren 5. ve son etabın toplam mesafesi 32 km.’dir.

5.ETAP MESAFELER
Çaltılıçukur - İnişdibi : 9 km.
İnişdibi - Gölboğazı : 7,5 km.
Gölboğazı - Senir - Gündoğmuş : 15,5 km.

(Yolun kolayca yürünmesi için rotalar birleştirilerek doğa yürüyüşçülerinin hizmetine sunulmuştur. Arazi şekillerine, eğimler, iniş-çıkışlar dolayısıyla Wikiloc rota uzunluğu ile yürüme mesafesi farklılık göstermektedir. Kılavuzdaki mesafe bilgileri yola ait yönlendirme tabela km'lerinden derlenmiştir.)

Çaltılıçukur

Yazın bakkal ve kahve açık.. Çaltılıçukur’da bakkaldan ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz. Son evden 300 metre toprak yolda ilerledikten sonra sağa dönerek antik yola giriyorsunuz. 200 m. sonra toprak kayması sonrası yol kaybolmuş, dikkatli bir inişle karşıya geçerek 2,5 km. uzunluğunda büyük bölümü gerçek antik taş döşeme yoldan hep inerek Sarp Kanyonu’na ulaşırsınız. 871 metreden 526 metreye inmiş olursunuz. Bu bölümde; Maksimum İrtifa: 871 m. Minimum irtifa: 526 m.

...

Antik yola giriş

Toprak kayması yol tahrip olmuş

Dikkatli geçilmeli

Aşağıda Şelale

Sarp Kanyonu

Burada suyun sesini dinleyin. Tarihi ahşap köprüden geçerek solunuzda tarihi değirmenin kalıntılarını görürsünüz. Sağdan 1 km’lik patikadan sonra toprak yola ulaşırsınız. 1400 metre sonra İnişdibi’ndesiniz.

PictographBridge Altitude 1,733 ft

Ahşap Köprü

Yanda eski değirmen

Toprak yola çıkış

İnişdibi - Çeşme

Sarp Kanyonu 5 km. Gölboğazı 8 km.

Vista noktalar

İnişdibi

Çeşme İnişdibi Köyü’nde çeşmede suyunuzu temin edebilirsiniz. Yön levhasını takip ederek köyü çıktıktan sonra alabalık çiftliğine giden yola sapmadan orman yoluna girerek yeşilliğin içerisinden yürümeye devam edin. 1 km. sonra orman içi patikaya girersiniz. Çalılıkların arasından dik bir çıkıştan sonra yeni açılan orman içi yolun hemen solunda pınar-çeşme sizi bekliyor olacak. Bu bölümde; Maksimum irtifa: 955 metre Minimum irtifa : 538 metre

Çenger Çayı Ahşap Köprü

Toprak yol bitişi

Orman Yoluna giriş

Pınar-Çeşme

Pınar-Çeşme Orman yolundan ilerleyerek kurumuş göl yatağından adını alan Gölboğazı’na ulaşırsınız.

Gölboğazı - Karayolu geçişi

Konya-Manavgat Yolu'na araçla yaklaşık 22 km. mesafeyle bağlanan Antalya-Gündoğmuş Yolu'ndan geçiliyor. Karayolunu geçtikten sonra mezarlığın karşısında kamp yapabilirsiniz. Mezarlığın köşesinde çeşme mevcut. Rota işaretlerini takip ederek çalılık alan içerisinden yer yer akarsu içinden geçerek aşağıya doğru devam edip, Senir köyünün alt bölümünden, toprak yoldan Senir’e ulaşırsınız. Bu bölümde; Maksimum İrtifa: 955 m. Minimum irtifa: 521 m.

Kamp yeri -Çeşme Mezarlıkta

Toprak yola geçiş

Senir giriş

Senir içinde asfalt yoldan 600 metre ilerleyin...

Senir Sola dönüş

Senir Sola dönüş Kamelya sağınızda kalacak şekilde orman içi yola girerken içinizi burkan bir yanık kokusu ile karşılaşırsınız. 2021’de meydana gelen Türkiye’nin en büyük yangınının izleri yol boyunca derin bir üzüntü ve acı hissettiriyor size. Yıkılan ağaçlar yolu kapattığı için kenarlarından ilerliyorsunuz. Yaklaşık 1,3 km. sonra Sümene’ye ulaşıyorsunuz.

Sümene

Dere ve Su... Çınar ağaçlarının gölgesinde yüzebileceğiniz pınarlar var. Kayaların dibinden sularınızı doldurabilirsiniz... Burada söğüt ağaçlarının altında dinlenebilir, serinleyebilirsiniz. Dinlenme sonrası dik kayaçlı bölgeden inerken dikkatli olmalısınız(özellikle aşırı yağışlı havalarda nehir yatağı olduğundan sel tehlikesine karşı dikkatli olunmalıdır).

Nehir

Bu bölümde nehir geçişinde sel ve taşkın riskine karşı yağışların yoğun olduğu zamanlarda dikkatli olunmalıdır. Nehri geçtikten sonra patika ve toprak yollardan yukarı doğru ilerleyerek sağınızdaki yüksek tepede Eksere Kalesi’ni görürsünüz. Patikalar sizi yukarıda çeşmenin olduğu bir seyir terasına ulaştırır. Soldan telle çevrili arazinin yanından işaretleri takip ederek Gündoğmuş’a ulaşırsınız. Bu bölümde Maksimum İrtifa: 955 m. Minimum irtifa: 521 m.