Isauria Yolu 3 : Belenilvat - Murtiçi

Photo ofIsauria Yolu 3 : Belenilvat - Murtiçi Photo ofIsauria Yolu 3 : Belenilvat - Murtiçi Photo ofIsauria Yolu 3 : Belenilvat - Murtiçi

December 5, 2023
December 2023

near Belenalan, Antalya (Türkiye)

Gündoğmuş'a doğru rotamız devam ediyor...
Belenilvat’dan başlayıp Murtiçi'ne kadar devam eden 3. etabın yürüyüş mesafesi toplam 30,5 km'dir.
3.ETAP MESAFELER
Belenilvat – Bucaklivat – Dedire : 7,5 km.
Dedire – Gravganda : 6 km.
Gravganda – Cemerler – Roma Çeşmesi – Murtiçi : 17 km.
(Yolun kolayca yürünmesi için rotalar birleştirilerek doğa yürüyüşçülerinin hizmetine sunulmuştur. Arazi şekillerine, eğimler, iniş-çıkışlar dolayısıyla Wikiloc rota uzunluğu ile yürüme mesafesi farklılık göstermektedir. Kılavuzdaki mesafe bilgileri yola ait yönlendirme tabela km'lerinden derlenmiştir.)

Akseki ve Bozkır’dan gelen yolların kesişim noktasında yer alan Belenilvat barındırdığı tarihi ve doğal özelliklerden dolayı önemli bir yerleşim alanı özelliği taşımaktadır. Belenilvat(Belenalan)’ta su temininizi yaptıktan sonra yola koyularak köy mezarlığının yanından taş döşeli yolu takip edip, Bucakilvat’a ulaşabilirsiniz. Bucaklivat(Bucakalan) Köyü’nün içinden geçerek, ahşap evlerin yanından hafif hafif yükselerek tepe bir noktaya ulaşacak tepeden irtifa azaltarak, çoban barakası mevkiinin ilerisinden, antik yollara girerek basamaklı döşeme yollara ulaşacak buradan yolu takip ederek Dedire(Dikmen)’ye varacaksınız.

Maksimum İrtifa: 1032 m.

Tepe

Dedire'yi görüyorsunuz

Dedire

DİKMEN Su ve tuvalet mevcut. Dedire’de su temininizi yaptıktan sonra yola çıkarak. Rota işaretlerini takip edip çam ormanına doğru ilerleyecek, bu noktada irtifa değişimlerine maruz kalacak, iniş çıkışlar yapacaksınız. Tekrar izleri takip ederek, basamaklı taş yollara ulaşacak, buradan Kireçkuyusu mevkiine varacak, devamında tekrar döşeme yollara girerek Gravganda(Sadıklar)’ya ulaşacaksınız. Burada çam ormanları içerisinde türlü doğal güzelliklere şahit olacak, oksijene doyacaksınız. Ayrıca Gravganda Köyü’nde kamp kurabilirsiniz. Bu bölümde; Maksimum İrtifa: 1054 m. Minimum irtifa: 879 m.

Antik Yol

Kargasekmez'den çıkış

Antik Yol

Tepe zirve

Kireç Kuyusu

Gravganda göründü

Gravganda

SADIKLAR KÖYÜ Su, kamp yeri var Gravganda’dan yola çıkarak rota işaretlerini takip edip Cemerler’e doğru ilerleyerek, buradan vadi içinden, kayalık bir araziye girerek sık bir ormanlık alandan geçeceksiniz, (Bu alanda rotayı ve işaretleri dikkatli bir şekilde takip etmeniz gerekmektedir.) daha sonrasında düz bir araziye ulaşıp Cemerler’e 200 m. mesafedeki köprüden sola dönerek köye ulaşacaksınız. Cemerler Köyü’nün çıkışında kamp alanı mevcuttur, burada konaklayabilirsiniz. Rotayı takip ederek bir sonraki durak olan Roma Çeşmesi’ne varacak, buradan devam edip ormanlık alandaki yola ulaşarak rotayı takip ederek Murtiçi’ne ulaşacaksınız. Bölgede irili ufaklı pek çok mağara bulunmaktadır, bazı mağaralardaki gözlerde su kaynakları çıkmaktadır. Ayrıca bölge halkı bu kaynaklardan çıkan suyun şifalı olduğuna inanmaktadır. Bölge aynı zamanda yörüklerin yurt tuttuğu bir alandır. Yürüyüş sırasında yörük çadırlarına ve keçilerine denk gelebilir, Anadolu’nun bu eşsiz kadim Türk kültürüne tanıklık edebilirsiniz. Bu bölümde; Maksimum İrtifa: 1010 m. Minimum irtifa: 502 m.