Integral 3 cims del Montseny (Matagalls-Agudes-Turó de l'Home)

Photo ofIntegral 3 cims del Montseny (Matagalls-Agudes-Turó de l'Home) Photo ofIntegral 3 cims del Montseny (Matagalls-Agudes-Turó de l'Home) Photo ofIntegral 3 cims del Montseny (Matagalls-Agudes-Turó de l'Home)

June 7, 2021
May 2021

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Ruta integral d'uns 25 km pel Parc Natural del Montseny pujant als seus tres cims més emblemàtics.

Travessarem completament el càmping Les Illes seguint la carretera fins passar per darrera de la piscina on seguirem un camí senyalitzat amb indicadors de fusta que marquen el Matagalls. Arribats a una bifurcació que ens marca Matagalls o Sant Bernat, hi ha la possibilitat de prendre la que porta a Sant Bernat passant pel Puig Sacreu abans d'arribar al Matagalls, però nosaltres seguim la indicació que marca Matagalls, que puja dreta entre la fageda i alguna petita tartera fins arribat a tocar al Coll Sesportadores on acaben les marques de pintura vermella i que enllacen amb el GR que des del Coll de Sant Marçal puja al Matagalls. Des d'allà només cal seguir el conegut sender que porta a l'emblemàtic cim de 1697 m passant pel Coll Pregon. De baixada seguirem el GR tornant a passar pel Coll Pregon, tot avall seguint les indicacions fins al Coll de Sant Marçal.

Aquí en el coll, travessant la carretera trobem la coneguda Taula dels Tres Bisbes i la Font Bona, considerada com el naixement del riu Tordera.

Per continuar la ruta nosaltres hem decidit anar per l'asfalt aproximadament 1km tot i que també s'hi pot anar per pista paral'lela. La qüestió és arribar on comença el corriol que ens portarà seguint la famosa ruta dels Castellets (grimpada molt maca, no difícil, a l'abast de tothom si no es té vertígen i s'està acostumat a alguna grimpadeta) fins al cim de les Agudes tot seguint els punts de color vermell que es van assenyalant l'itinerari.

Un cop a les Agudes (1705 m) seguirem el GR que ens porta sense problemes al Turó de l'Home. Des d'allà tornarem seguint un camí que va per sobre del GR d'anada des de les Agudes i que comença al Coll Sesbasses, fins a arribar al Coll de les Agudes on agafem un corriol en baixada. Passarem davant de dos pous de glaç, un d'ells molt ben conservat, i podrem veure un altra que queda més avall. Continuant baixant i arribarem a una pista que només caldrà seguir fins arribar al càmping les Illes fent atenció a un corriol ben fitat i senyalitzat que surt a l'esquerra ja gairebé avall i que ens portarà a l'abundant font de les Naiades.