Inönü yaylasi yolu - Kayaüstü Yaylasi- Tepecik

Photo ofInönü yaylasi yolu - Kayaüstü Yaylasi- Tepecik Photo ofInönü yaylasi yolu - Kayaüstü Yaylasi- Tepecik Photo ofInönü yaylasi yolu - Kayaüstü Yaylasi- Tepecik

October 21, 2018
October 2018

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

İnönü Yaylası-Kocaeli - Kocaeli
İnönü Yaylası 1050 metre yükseklikte görülmeye değer bir yayladır. Yaklaşık 500 metre genişlikte ve bir kaç km uzunluğunda olan yayla da dağınık vaziyette ev yapılarını göreceksiniz. Karadeniz‘den göçen insanların konuşlandığı yayla içinden başlayacak yürüyüşümüz sertleştirilmiş toprak yoldan yükselmeye başlayacak. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı çalışmalarla dikilen yürüyüş yolu tabelalarını yol boyunca görmek mümkün.
Nasıl Gidilir: Kocaeli’ne geldikten sonra Yuvacık yol ayrımından Yuvacık barajına doğru devam edilir. Barajın sağından yukarı doğru en üste gelindiğinde yol ayrılımda Tepecik Köyü, İnönü yaylası tabelasını göreceksiniz. Bu yolu takip edince Tepecik köyüne ulacaşaksınız. Tepecik köyünün içerisinden geçtikten sonra camiye varınca buradan sağa doğru yukarı giden yolu takip ederek İnönü yaylasına ulaşabilirsiniz.

Kayaüstü Yaylası - Kocaeli

Kayaüstü Yaylası

Kayaüstü Yaylası - Kocaeli Kayaüstü Yaylası'nın manzara güzelliğini kelimelerle ifade etmek zordur. Yaylanın hemen ucundan yaylaya adını veren kayalıklar üzerinden ayaklarınız altında uzanan manzara görüldüğünde ne demek istediğimiz anlaşılacaktır.Aksığın Köyünün Karapınar Mahallesi, bu parkurun başlangıc noktasıdır.Parkurun bitim yeri ise Tepecik Köyü'nün içidir. Orman içi patika ve orman içi yaya yolundan oluşur.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Çok güzel bir etkinlikti.
    Emeği geçen tüm arkadaşlara Teşekkürler.