Incles-Siscaro-Juclar-Fontargenta-Incles. LLACS. (Fantastica)

Photo ofIncles-Siscaro-Juclar-Fontargenta-Incles. LLACS. (Fantastica) Photo ofIncles-Siscaro-Juclar-Fontargenta-Incles. LLACS. (Fantastica) Photo ofIncles-Siscaro-Juclar-Fontargenta-Incles. LLACS. (Fantastica)

July 11, 2016
July 2016

near Incles, Canillo (Andorra)

Fa uns dies, tenia intenció de fer una ruta per la maravellosa Vall d'Incles, i tafanejant a Wikiloc, vaig veure dues rutes que em van semblar fantàstiques perquè tenien molts trams de camí pels quals no havia passat encara. Al dia següent, vaig pensar fer una petita bogeria, ¿perquè no unir les dues rutes i veure que tal?

Dit i fet ..... em vaig posar a crear la ruta per veure si seria capaç, i aquest és el resultat de la meva meravellosa petita bogeria.

Deixem el cotxe al pàrquing del Pont de la Badalosa i ben d'hora, prenem la pista que puja als Estanys de Juclà, però quan portem una mica més de 15 minuts caminant i just abans d'arribar a l'area de pícnic, prenem a dreta una corriol, amb un indicador just a l'entrada, que ens porta, sempre en pujada i seguint el riu Siscaró, fins al refugi lliure del Siscaró. Fem una breu parada per beure aigua i fer alguna foto, i després de passar el refugi i ja planejant una mica, girem a esquerra, de nou en pujada i seguint les marques grogues, fins arribar a la Portella de Siscaró (magnífiques vistes, tant d' el vessant francès com de l'andorrana).

Entrem ja en territori francès i amb una llarga baixada i un paisatge preciós, arribem a l'Estany de Siscar que voregem per la dreta fins a trobar un petit refugi al costat de la presa. Seguim vorejant l'estany, i ja tornem a pujar seguint les marques grogues deixant un petit estany a la nostra esquerra, fins arribar a la portella de Siscar. (Val la pena arribant a dalt, girar-nos per veure d'on venim i prendre alguna foto).

Des de la Portella, el camí es torna baixada per després en pla, anar al costat d'un petit riu, que dibuixa unes S meravelloses. A la poca estona, arribem al gran estany de Pedorrers amb la seva cascada que ja portem estona veient, parada, fotos i reposem forces. Just en passar al costat de la presa, girem a esquerra i agafem un GR que en pujada, ens fa passar molt a prop de la cascada. Seguim pujant i arribem a dalt; tornem a baixar seguint el GR i passant per una zona de blocs que ens deixa a la punta de l'Estany de Quart que voregem per la dreta, passant per algunes zones de blocs, fins al final, on vam començar una forta pujada, que ens porta als Estanys de l'Alba, i que vam deixar sempre a la nostra esquerra (parada per reposar forces, bany ràpid i continuem).

Seguim el GR que ens porta a una dura pujada a través de blocs, fins al famós Coll d'Alba ja a la part andorrana. Des d'aquí, en baixada i sense deixar el GR, fins arribar al Coll de Juclà. A la nostra esquerra i avall, els Estanys de Juclà, però en el nostre cas, girem a dreta, entrant de nou en zona francesa i seguint el GR i en baixada, trobem l'Estany Negre de Juclà que voregem pel costat dret seguint les marques del GR i que en arribar a l'altra punta, trobem una forta baixada que en zig-zag, ens porta a l'Estany de l'Estagnol que deixem a la nostra dreta i més endavant, trobem un altre petit estany que vam deixar a la nostra esquerra. Just després, trobem un indicador i girem a la nostra esquerra, seguint un GR que pujant i baixant, ens porta als Estanys de Fontargent que creuem totalment sense deixar el GR i que un cop a l'altra banda, ens deixa al peu de la pujada al Port d'Incles o de Fontargent. Un cop a dalt, i de nou en zona andorrana, ja tan sols ens queda començar la llarga baixada que ens portarà directes al pàrquing del Pont de la Badalosa, lloc, on vam començar i acabar aquesta meravellosa ruta.

Poso aquesta ruta com dificil des del meu punt de vista pel desnivell i els quilòmetres recorreguts, però la recomano totalment per la seva bellesa i la quantitat de llacs que hi ha.

• Photo of Josepgplaza
    Josepgplaza Aug 2, 2018

Hola jesuslr, avui he seguit la teva ruta, l’he trobat espectacular, no te gaire dificultat tècnica però si força desnivell (a mi m’han sortit 1686 positius) i tarteres amb grans blocs de pedra que fan avançar lentament.
    Moltes gràcies per la teva aportació, la recomano a tothom que li agradi la montanya i la tranquilitat, ara be, cal bona forma física.

• Photo of jesuslr
    jesuslr Aug 4, 2018

Gràcies pel comentari Josepgplaza.
    Encantat que hagis gaudit de la ruta, i de la seva bellesa.