Incles - Refugi i Estanys de Juclar - Pic d'Escobes - Fontargenta - Incles

Photo ofIncles - Refugi i Estanys de Juclar - Pic d'Escobes - Fontargenta - Incles Photo ofIncles - Refugi i Estanys de Juclar - Pic d'Escobes - Fontargenta - Incles Photo ofIncles - Refugi i Estanys de Juclar - Pic d'Escobes - Fontargenta - Incles

2083
August 28, 2016
August 2016

near Incles, Canillo (Andorra)

Sortida des de la Vall d'Incles, tot just al costat del Pont de la Baladosa, a 1.837 m.
Prenem la pista que passa el pont que és el GRP i HRP en direcció a Juclar i Siscaró i que va paral·lela al riu que queda a mà esquerra. En uns 750 metres trobarem una desviació on nosaltres seguirem recte per l'HRP per deixar el camí de mà dreta que va cap a Siscaró ( GRP ). En uns 200 metres més la pista finalitza per passar ja al camí de Juclar; creuarem el riu per un altre petit pont i ja anirem guanyant alçada per una zona empedrada i boscosa d'una gran bellesa.
Arribarem més amunt a la Pleta del Juclar, un petit planell que creaurem per fer els últims metres de desnivell que ens portaran primerament a la presa de l'Estany Primer de Juclar i al Refugi de Juclar, a 2.312 m. Des del refugi surt un nou caminet que passa per dalt de l'Estany Primer i que baixa més endavant per passar tot just entre els dos estanys i guanyar la Collada de Juclar, a 2.442 m. A la collada hi ha dues opcions, nosaltres seguirem a mà dreta on el camí segueix pujant i en aproximadament 400 metres més s'arriba al Coll de l'Alba, a 2.543 m ( Frontera entre Andorra i França ).
Una vegada al Coll de l'Alba, seguirem les fites sobre les pedres per anar guanyant alçada en una pujada un pèl complicada per el fort desnivell per arribar a dalt de la carena que ja ens durà cap al Pic d'Escobes. La pujada al cim d'Escobes és una mica tècnica i amb alguna petita grimpada que cal advertir a les persones que tenen vertigen.
Som al cim del Pic d'Escobes, a 2.779 metres i des d'on hi ha unes privilegiades vistes dels cims més alts d'Andorra, de la Pica d'Estats i fins hi tot de l'Aneto. Els Estanys de Juclar queden tot just a peus nostres.
De tornada, tornarem a desfer el camí, fins a la carena, el Coll de l'Alba i una vegada arribats de nou a la Collada de Juclar, prendrem la baixada cap a mà dreta que ens portarà cap l'Etang de Joclar i l'Estany de l'Estagnol. Seguirem una miqueta més per passar un altre petit estany on trobarem una triple indicació. ( Col de Joclar, d'on venim - Refuge de Rhule, i Col de Fontargent, a on anem ). Per tant seguim les marques de GR que creuen tot just a la punta de l'estany i que ens portes, de nou per l'HRP als Étangs de Fontargenta. Passant tot just entre els estanys, prendrem una pujada d'uns 100 metres de desnivell per guanyar el Port de Fontargenta, que de baixada ens durà a l'inici de la ruta a Incles.

• Photo of gemmasn
    gemmasn Oct 14, 2018

Recomano dormir al refugi de juclà i ja tens guanyat una part del desnivell, la ruta és llarga, però preciosa i molt complerta! Molt bona combinació de ruta circular amb cim. Un pèl llarga la tornada per França però espectacular l’últim llac.
    Ull amb l’ascensió si a més les roques estan mullades de la rosada, no us confieu i aneu preparats, és un cim alt i la grimpada és dura.