Photo ofİncekaya su kemeri-Tokatlı kanyonu-Köprü ve sırttan dönüş, Safranbolu, Karabük, 2023-09-30 Photo ofİncekaya su kemeri-Tokatlı kanyonu-Köprü ve sırttan dönüş, Safranbolu, Karabük, 2023-09-30 Photo ofİncekaya su kemeri-Tokatlı kanyonu-Köprü ve sırttan dönüş, Safranbolu, Karabük, 2023-09-30

October 1, 2023
September 2023

near İncekaya, Karabük (Türkiye)

Tokatlı kanyonu seyir terasının yakınından merdivenlerden kanyona indik. İncekaya su kemeri 80m ötede. Aşağıda küçük bir su akıyor ve bitki örtüsü zengin. Ahşap platformdan iki at ve birkaç çiftlik hayvanının olduğu ve At Çiftliği diye adlandırılan bir alana kadar yürüyoruz. Sonrasında patika devam ediyor. Bir taş köprünün altına geldiğinizde patikanın devamını bulamayıp yukarıya çıktık. Bu taş köprü tarihi Aşağı Tokatlı Köprüsü. Girişte danışmadan aldığımız bilgi Safranbolu çarşıya kadar yürüyebilirsiniz şeklindeydi. Köprü yakınındaki bir evde rastladığımız bir kadın da kanyon içinden değil ancak yukarıdan çarşıya gidilebileceğini söyledi. (Bu bilgileri teyit etmek gerekiyor) Ve ayrıca sırttan geriye doğru biraz gidince tekrar kanyona iniş olduğu bilgisini verdi. Biz de bunu yapmaya karar verdik ve evleri geçip dar bir yola sonra da patikaya girdik. Ya kadının söylediği doğru değildi, ya biz yanlış anladık ya da ayrımı kaçırdık, bu iniş bir türlü gelmedi ve biz patikada sürekli bitkilerle boğuşarak ilerledik. İlerlemeniz iyice zorlaşınca bir toprak yığınını tırmanıp yukarıdaki bir yola çıkmaya karar verdik. Aslında iyi de oldu, Gayza köyünün mezarlığından geçen yolda eski bir seyir platformu var ve burası cam terastan daha yukarıda ve manzarası çok daha güzel (bknz fotoğraflar).
Köyün içinden geçerken telefonum kapandığından kayıtta bir atlama oldu.
Sonuç olarak rotanın sırttaki dönüş yolunu macera aramayanlara tavsiye etmem. Taş köprüden tekrar kanyona inip aynı yolu geriye yürümek daha kolay bir seçenek olurdu.

PictographBridge Altitude 2,080 ft

İncekaya su kemeri

Panorama

PictographWaterfall Altitude 1,781 ft

Patika

PictographBridge Altitude 1,604 ft

PictographBridge Altitude 1,620 ft
Photo ofAşağı Tokatlı Köprüsü alttan görünüş Photo ofAşağı Tokatlı Köprüsü alttan görünüş Photo ofAşağı Tokatlı Köprüsü alttan görünüş