In de bossen van Stambruges

September 11, 2009
September 2009

near Stambruges, Wallonia (Belgique)

Prachtige wandeling in de bosrijke omgeving van Stambruges.De wandeling start langs het oude kanaal van Ath. Daarna volgen wij af en toe de GR 121 Brussel- Boulogne-sur-mer. We paseren het fraaie kasteel van Beloeil om dan terug de bossen in te duiken tot we aan de 'Mer de sable' aankomen, ooit een vijver, nu helemaal verzand en een mooie aantrekkingspool voor natuurliefhebbers. Er zijn ook enkele horecazaken voor een natje en een droogje. In het jachtseizoen kan het bos soms gesloten zijn. Een aanrader dus, deze wandeling.

• Doudy Oct 18, 2010

Belle promenade dans les bois environnants Stambruges. Cela commence le long du vieux canal d'Ath.
    Ensuite nous suivons régulièrement le GR-121 Bruxelles Boulogne-sur-mer.
    Nous longeons le beau Château de Beloeil pour ensuite nous retrouver dans la forêt jusqu'à la "Mer de Sable», anciennement un étang, aujourd'hui entièrement ensablé.
    Un endroit très attrayant pour les amateurs de nature.
    Il y a possibilité de restauration, boisson ou repas.
    Durant la saison de chasse, les bois peuvent être fermés.
    Une randonnée recommandée.

• renateK Nov 16, 2012

Werkelijk een prachtige wandeling. We hebben er enorm van genoten. De bossen schitterden in hun kleurenpracht en onderweg konden we het water zien omhoog borrelen uit een echte bron. De wegen waren grotendeels onverhard. Een ideale wandeling om onze nieuwe wandelschoenen in te lopen. We vonden onderweg wel geen horecazaak die open was. En zijn het nu 17,7 km of 16,4?

• Photo of underworld42
    underworld42 May 9, 2015

per abuis de wandeling omgekeerd gedaan,was dik ok ,mooie wandeling!