Photo ofΊμπρος - κορυφή Κάστρο 2.218μ - Μέγα όρος 1.181μ - Φαράγγι Ασφένδου - Φαράγγι Ίμπρου Photo ofΊμπρος - κορυφή Κάστρο 2.218μ - Μέγα όρος 1.181μ - Φαράγγι Ασφένδου - Φαράγγι Ίμπρου Photo ofΊμπρος - κορυφή Κάστρο 2.218μ - Μέγα όρος 1.181μ - Φαράγγι Ασφένδου - Φαράγγι Ίμπρου

Experts only
May 21, 2023
May 2023

near Chálara, Crete (Greece)

Διαδρομή: Ίμπρος - Μιτάτο Δουρουντού - Τρικουκιά - Σκούτσιο - Κάστρο - Φανάρι (μικρό) - καταστρωμένο - Νιάτο - Ασκύφου - Μέγα όρος - Ασφένδου - φαράγγι Ασφένδου - Νομικιανά - Βουβάς - Βρασκάς - Κομιτάδες - φαράγγι Ίμπρου - Ίμπρος

Βράδυ, από το χωριό της Ίμπρου ξεκινήσαμε με (αρχικό) στόχο να δούμε την ανατολή του ήλιου από τον όγκο του Κάστρου όπου η θέα προς την ανατολή είναι ανεμπόδιστη!

Από το χωριό της Ίμπρου πήραμε τον χωματόδρομο (έχει μπάρα, είναι κλειδωμένη, δεν πάει αμάξι) που ανεβαίνει στους βοσκότοπος της Ίμπρου και συναντιέται με το μονοπάτι της στραβοποδιάς που ξεκινάει από τον Πετρέ στο οροπέδιο του Ασκύφου. Από εκει πήγαμε προς την Τρικουκιά περνώντας από το εντυπωσιακό μιτάτο Δουρουντού. Η Τρικουκιά είναι πέρασμα για καλούς Λάκκους Μουρί Ανώπολη, για Σφακιανό λαγγό, για το οροπέδιο Νιάτο. Εμείς ακολουθήσαμε το σηματοδοτημένο (με πρόσφατη συντήρηση της σήμανσης) μονοπάτι που οδηγεί από το Σφακιανό λαγγό προς το Νιάτο και όταν φτάσαμε στη ρίζα του Σκούτσιου αφήσαμε το μονοπάτι και ξεκινήσαμε την ανάβαση σε ελεύθερο πεδίο.

Στην αρχή η κλίση είναι ήπια και υπάρχουν πολλά εντυπωσιακά κυπαρίσσια και ξέρακιες. Υπάρχουν και λουτσιές καθώς και πυκνα κλαδια σε κάποια σημεία που δυσκολεύει ελαφρώς τους διαβάτες. Πιο ψηλά η κλίση είναι πιο μεγάλη και σε μερικά σημεία το έδαφος είναι σαθρό. Η Βραδυνή πορεία με τους φακούς δημιούργησε ένα εντυπωσιακό σκηνικό. Κάθε ένας από εμάς με τον λαμπερό του θόλο ανέβαινε προς τα πάνω την πλαγια του Σκούτσιου. Κλείνοντας τους φακούς ίσα που φαίνονταν οι κορυφογραμμες Σκουτσιου Κάστρου. Στο σκουτσιο είχαν χαθεί πλέον τα άστρα και ο ουρανός δεν ήταν πια πολύ σκοτεινός, είχε αρχίσει να χαράζει. Επιπλέον καθ ολη τη διάρκεια της ανάβασης φυσούσε δυνατό βορριαδακι που όσο ανεβαίναμε υψόμετρο γινόταν όλο κ πιο δυνατό. Κοντα στο Σκούτσιο μας δυσκόλευε να περπατήσουμε αλλά όχι σε ακραίο σημείο...

Μετά το Σκούτσιο έχει ένα μεγάλο κατέβασμα μέχρι τη ρίζα του Κάστρου. Είχαμε αργήσει μερικά λεπτά και ο χρόνος μετρούσε αντίστροφα για την ανατολή του ήλιου. 06:11 η ανατολή στις 20/5. Με δεδομένο ότι ειμασταν στα 2.000μ+ ίσως να ήταν ένα δύο λεπτά πιο νωρίς. Τελικά βγήκαμε στον λαιμό του Κάστρου την κατάλληλη στιγμή! Ειμασταν στην ώρα μας στο ραντεβού με τον ήλιο! Απολαύσαμε την ανατολή και συνεχίσαμε για Κάστρο. Και εκεί απολαύσαμε την ανατολή και την όμορφη θέα... Ανατολικά κοιτώντας βλέπαμε μια γραμμή γης ανάμεσα σε δύο θάλασσες... Χορεύτρες Ψηλορείτης Κέντρος

+++++

PictographInformation point Altitude 3,998 ft

Παλαιό αλώνι και θολωτή στέρνα

PictographInformation point Altitude 3,873 ft

Μιτάτο αδελφών Δουρουντού

Photo ofΠρος κορυφή Σκουτσιο (εκτός μονοπατιού) Photo ofΠρος κορυφή Σκουτσιο (εκτός μονοπατιού) Photo ofΠρος κορυφή Σκουτσιο (εκτός μονοπατιού)

Προς κορυφή Σκουτσιο (εκτός μονοπατιού)

Σκούτσιο

PictographInformation point Altitude 6,056 ft
Photo ofΧαραυγή ανάμεσα σε Σκούτσιο και Κάστρο Photo ofΧαραυγή ανάμεσα σε Σκούτσιο και Κάστρο Photo ofΧαραυγή ανάμεσα σε Σκούτσιο και Κάστρο

Χαραυγή ανάμεσα σε Σκούτσιο και Κάστρο

PictographInformation point Altitude 6,676 ft

Μαγευτική ανατολή ηλίου

Κορυφή Κάστρο

Κορυφή Φανάρι (μικρό)

Photo ofΣτον λαιμό κάτω από το φανάρι προς καταστρωμένο Photo ofΣτον λαιμό κάτω από το φανάρι προς καταστρωμένο Photo ofΣτον λαιμό κάτω από το φανάρι προς καταστρωμένο

Στον λαιμό κάτω από το φανάρι προς καταστρωμένο

Photo ofΠρος το όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο Photo ofΠρος το όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο Photo ofΠρος το όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο

Προς το όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο

Photo ofΣτο όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο Photo ofΣτο όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο Photo ofΣτο όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο

Στο όμορφο καλντερίμι που ενώνει τα Ασκύφου με τα οροπέδια Ταύρης και Νιάτο

PictographInformation point Altitude 2,482 ft

Ασκύφου

Photo ofΠαλαιός οικισμός, μονοπάτι για μέγα όρος Photo ofΠαλαιός οικισμός, μονοπάτι για μέγα όρος Photo ofΠαλαιός οικισμός, μονοπάτι για μέγα όρος

Παλαιός οικισμός, μονοπάτι για μέγα όρος

Photo ofΠρος μέγα όρος, πίσω το οροπέδιο Ασκύφου Photo ofΠρος μέγα όρος, πίσω το οροπέδιο Ασκύφου Photo ofΠρος μέγα όρος, πίσω το οροπέδιο Ασκύφου

Προς μέγα όρος, πίσω το οροπέδιο Ασκύφου

Μέγα όρος

PictographInformation point Altitude 3,659 ft

Μιτάτο και θολωτή στέρνα

PictographInformation point Altitude 3,763 ft

PictographInformation point Altitude 2,644 ft

Ασφένδου

PictographInformation point Altitude 2,253 ft

Φαράγγι Ασφένδου με το καλντερίμι

Photo ofΝότια είσοδος προς το φαράγγι της Ίμπρου Photo ofΝότια είσοδος προς το φαράγγι της Ίμπρου Photo ofΝότια είσοδος προς το φαράγγι της Ίμπρου

Νότια είσοδος προς το φαράγγι της Ίμπρου

Photo ofΗ αψίδα του φαραγγιού και το κατά τόπους καλντερίμι Photo ofΗ αψίδα του φαραγγιού και το κατά τόπους καλντερίμι Photo ofΗ αψίδα του φαραγγιού και το κατά τόπους καλντερίμι

Η αψίδα του φαραγγιού και το κατά τόπους καλντερίμι