Photo ofIlgaz Dağları : Mülayim Yaylası-Ilgaz Ovası- Büyük Hacet Zirvesi-Mülayim Yaylası Photo ofIlgaz Dağları : Mülayim Yaylası-Ilgaz Ovası- Büyük Hacet Zirvesi-Mülayim Yaylası Photo ofIlgaz Dağları : Mülayim Yaylası-Ilgaz Ovası- Büyük Hacet Zirvesi-Mülayim Yaylası

July 12, 2021
July 2021

near Yayla, Çankırı (Türkiye)

Bu hafta daimi olarak yürüyüş yaptığım yeni rota grubu kaçkar dağlarında kamp yüklü transta olduğu için zonguldak ekibiyle Batı Karadeniz Bölgesi’nin en yüksek dağ kütlesindeki Büyük Hacet zirvesine (2587 m) çıkış yapmaya karar veriyoruz. Sıcaktan etkilenmemek için Cuma akşamı mesai sonrası yola çıkıp Ilgaz Öğretmenevinde kalıyoruz. Ilgaz dağları üzerinde bu sefer performanstan çok keyif modun da bir rota yapma planımız var. Yürüyüşümüze sabah 05.37de araçlarımızı Mülayim Yaylasına bırakarak başlıyoruz. Orman yolları ve patikaları takip ederek başladığımız yürüyüşümüzün ikinci saatlerine yakın çeşme başında kahvaltı ve çay keyfi yapıyoruz. Güzel bir kahvaltı sonrası ilk başlangıçtan 1.158 metre yükselerek Büyük Hacet zirvesine saat 10.00 gibi ulaşıyoruz. İhsan hocanın önceki zirve çıkışında kuzu büyüklüğünde gördüğünü iddia ettiği tavşanı göremiyoruz. Zirvelere yakışır şekilde rüzgâr saçlarımızı dans ettiriyor. Önceki haftalarda Küçük Hacet’ten (2546 m) görüp üzerindeki bulutlarla çekici gelen ve küçük hacetten 41 metre daha yüksek olan zirveye çıkınca, bu sefer Küçük Hacet bulutuyla daha güzel gözüküyor gözüme, komşunun tavuğu kaz görünüyor sanırım. Büyük hacet zirve rotasının, küçük hacet çıkışına göre daha rahat olduğunu düşünüyorum, tabi bu dağa hangi cepheden çıktığına göre değişen bir düşünce. İnişte öğle yemeği molası ve doğada huzuru hissederek salına salına 14:00 civarı 20 km'lik yürüyüşümüzü bitirmiş oluyoruz. ilkokulda Ilgaz Anadolu'nun sen yüce bir dağısın şarkısında hayal ettiğim ormanlarda ikinci kez yürümenin güzelliği ve duygusu başka. Şarkıyı söylerken çocuk hayallerimde zirveleri bile ağaçlar ve yabani hayvanlar içinde hayal ettiğimi hatırlıyorum. Zonguldak ekibinin davetini kabul edip ertesi gün Zonguldak Değirmenağzı Şelalelerinde su geçişli Pazar yürüyüşü yapıyoruz. Batı Karadeniz coğrafyasında inanılmaz iki gün geçirmenin keyfi bambaşka.

• Photo of itouch83
    itouch83 Jul 25, 2021

Paylaşım için teşekkür ederim. Rotayu takip ettim büyük oranda. Ne uygun rota sayılır. Tepe kayalıklarına yakın bir çukura inip çıkması dışında sorun yok. Sırt takip edilerek dik çıkış ekarte edilebilir. O da 20 30 metrelik bir çıkış. Bunun dışınsa sorun yok.

• Photo of Hakime Koç
    Hakime Koç Jul 26, 2021

ana grup kışın küçük ve büyük haceti birlikte yapıyor. artı daha sert bir yamaçtan çıkardı :) bu rota 20-30 metre çıkış dahil eğlence modun da bir yürüyüştü

• Photo of İlker GÜRSOY
    İlker GÜRSOY Jul 26, 2021

en yakın zamanda takip etmek istediğim güzergahlar arasında bir yer