IJzerzandsteenwandeling

May 24, 2015

near Wouwerdries, Wallonia (Belgique)

Wandeling doorheen het Hagelandse ijzerzandsteengebied en doorheen prachtige stukken natuurreservaat zoals de Specht. We volgen stukken van het Wandelnetwerk van het Hageland , o.a. 238-239-234-235-236-59-137 en dit gecombineerd met prachtige stukjes natuur uit het natuurreservaat van het Spicht.
Een aanrader en net niet te ver.
En ja, we passeren ergens al weer een Romeins site en ook het site waar in de 19e eeuw, ter hoogte van het toponiem Kluizenveld, Romeinse resten zijn aangetroffen (en waar nu een golfcourt is aangelegd).
De wandeling is overigens een toffe lentewandeling omdat we diverse landschappen en biotopen doorkruisen: hooggelegen grasvelden en uitzichten, boslandschappen, waterpartijen met de typische moeras- en waterbegroeiing en verder de ijzerzandsteenbanken in de bossen.
Een wandeling waar men vrolijk van wordt op een mooie lentenamiddag waarna men nog een blond schuimend biertje kan gaan drinken aan de nabij gelegen Gempemolen.
Doen als je je ouwe winterknoken wilt voelen "uitbotten" onder een vroeg lentezonnetje.