İğneada Longoz Ormanları Doğa Yürüyüşü (Erikli Gölü Bölgesi)

Photo ofİğneada Longoz Ormanları Doğa Yürüyüşü (Erikli Gölü Bölgesi) Photo ofİğneada Longoz Ormanları Doğa Yürüyüşü (Erikli Gölü Bölgesi) Photo ofİğneada Longoz Ormanları Doğa Yürüyüşü (Erikli Gölü Bölgesi)

October 25, 2022
October 2022

near Raşitağa Çiftliği, Kırklareli (Türkiye)

longoz görmeye gidip su bile göremediğimiz bir yürüyüş oldu. :) 23 ekim'de yürüdük ve sonbahar'da ağaçların su içinde kaldığı bir görüntüyle karşılaşacağımızı ummuştuk ancak orman tabanı oldukça kuruydu. su basmış bir doğa manzarası görmesek de orman ve hava çok güzeldi; keyifli bir yürüyüş oldu. sonbahar renkleri, sonbahar ışığı, göğü kaplayan çeşit çeşit yüksek ağaçlar, mantarlar, su etkisiyle oluşmuş ağaç kökü manzaraları...

gidiş yönünde milli park idaresi tarafından yürüyüş rotası olarak belirlenmiş mavi rotayı izlemeye çalıştık ancak sonlara doğru patikanın devamını bulamayıp daha geniş toprak yoldan ilerledik ki bu kısım bile güzeldi. gidiş yönünde biraz daha ilerlesek erikli gölü'ne varacaktık ancak zamanımız az olduğu için daha fazla ilerleyemedik.
hem zaman kısıtından ötürü hem de aynı patikayı kullanmamak adına dönüşte geniş toprak yolu takip ettik. dönüşün neredeyse sonunda toprak yol asfalta bağlanıyor; asfalttan yürümemek için orman içinde asfalta paralel bir patika çizdik ama biraz dikenli bir patika. :)

not: rotanın başlangıcına kadar araç yolu var ancak google maps bu yolu bilmiyor an itibariyle. google navigasyonuyla gidecekseniz, iğneada girişinde sislioba yoluna sapın ve rota başlangıç noktasına kadar asfalttan ayrılmadan sağda kalarak devam edin. bu şekilde rahatlıkla bulabilirsiniz parkur başlangıcını.

parkur başlangıcı/bitişi

milli parklar idaresinin belirlediği mavi ve kırmızı parkurların başlangıç/bitiş noktası burası. yürümeye bu noktadan başladık.

PictographTree Altitude 197 ft

parkur üzerinde sağa sola bakmakta ve zaman zaman biraz içerilere (dereye doğru) girmekte fayda var, görülmeye değer ağaç kökleri bulabilirsiniz.

PictographTree Altitude 237 ft

ağaç kökü - 2

dere üzerinde sallanan bir salıncak.

PictographTree Altitude 156 ft

ağaç kökü - 3

PictographBridge Altitude 169 ft

PictographBridge Altitude 143 ft

parkur bitişi/başlangıcı

milli parklar idaresinin belirlediği mavi ve kırmızı parkurların başlangıç/bitiş noktası burası. kapının dışındaki yoldan biraz daha ilerlerseniz erikli gölü'ne ulaşırsınız ancak biz bu noktadan geri döndük.

asfalta çıkmamak için buradan belirsiz bir patikaya saptık. bundan sonrası biraz dikenli; kısa pantolonla veya açık ayakkabıyla yürünemez, outdoor pantolonlarla ise rahatlıkla geçilebilir durumdaydı yürüdüğümüz tarihte.

bu noktadan sonra dikenler aşırı sıklaştı ve bitiş noktasından çok uzaklaşmamak için çok kısa bir kısmı asfalttan yürüdük.