ΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ-Ι.Μ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑ

Photo ofΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ-Ι.Μ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑ Photo ofΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ-Ι.Μ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑ Photo ofΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ-Ι.Μ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑ

March 19, 2022
March 2022

near Skíti Profítou Ilioú, Mount Athos (Greece)

Η πεζοπορία μας ξεκινά μπροστά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Σκήτης του Προφήτη Ηλία. Βγαίνοντας από την πύλη στρίβουμε δεξιά προς το αμαξοστάσιο της σκήτης και φτάνοντας σε μερικά δεκάδες μέτρα στην διακλάδωση που βρίσκεται μπροστά από το μεταλλικό-βιομηχανικό κτήριο που υπάρχουν τα μηχανήματα του ελαιοτριβείου στρίβουμε δεξιά στο μονοπάτι που διασχίζει το κτήμα που περιβάλει την σκήτη. Αφού προσπεράσουμε στα αριστερά τον παλιό ανεμόμυλο της σκήτης φτάνουμε στον πέτρινο φράχτη με την αυλόπορτα. Μετά την αυλόπορτα βγαίνουμε στον μικρό χωματόδρομο που κατηφορίζει προς την Ιερά Μονή Παντοκράτωρος στον οποίο στρίβουμε δεξιά. Σε λίγο συναντάμε στα αριστερά του δρόμου το παλιό καλντερίμι που συνέδεε την σκήτη με το μοναστήρι αυτό το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας αριστερά. Το μονοπάτι αυτό συναντά τον μεγάλο χωματόδρομο που κατευθύνεται στα αριστερά στην μονή Παντοκράτωρος τον οποίο και διασχίζουμε αφού στην απέναντι πλευρά του δρόμου το ίδιο μονοπάτι συνεχίζει την κατηφορική του πορεία προς την μονή. Θα διασχίσουμε εύκολα τρεις φορές το ρέμα Μπότσαρη και θα φτάσουμε τελικά σε μεγάλο μονοπάτι που μας οδηγεί μπροστά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Μονής Παντοκράτωρος. Αφού επισκεφθούμε την μονή συνεχίζουμε προς την μονή Σταυρονικήτα από το καλντερίμι που αρχικά κατεβαίνει προς τον αρσανά της μονής Παντοκράτωρος. Διασχίζουμε το ρέμα Μπότσαρη στις εκβολές του με την βοήθεια πέτρινης γέφυρας και ανηφορίζουμε στο μονοπάτι που συνδέει τις μονές Παντοκράτωρος και Σταυρονικήτα. Αυτό ακολουθώντας την μορφολογία του εδάφους της ακτογραμμής θα χρειαστεί αρκετές φορές να ανεβοκατεβούμε προσπερνώντας αρχικά το κελλί του Προφήτη Ηλία που ανήκει στην μονή Παντοκράτωρος και το κελλί του Τιμίου Προδρόμου που ανήκει στην μονή Σταυρονικήτα. Το μονοπάτι τελικά μας οδηγεί στα περίχωρα της Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα στο ύψος όμορφης κρήνης. Περνάμε μέσα από τις καμάρες και στρίβουμε αριστερά στον πλακόστρωτο δρόμο για να φτάσουμε τελικά στην κεντρική πύλη της Μονής Σταυρονικήτα. Αφού την επισκεφθούμε ξεκινάμε την επιστροφή προς την Ιερά Σκήτη του Προφήτη Ηλία ακολουθώντας αρχικά το μονοπάτι που συνδέει την μονή Σταυρονικήτα με τις Καρυές. Έτσι αρχικά μπαίνουμε στην αρχή του δρόμου για τις Καρυές στα περίχωρα της μονής Σταυρονικήτα και στην πρώτη διασταύρωση που συναντάμε σε μερικά δεκάδες μέτρα στρίβουμε δεξιά σε μικρότερο χωματόδρομο που κατευθύνεται στους αμπελώνες της μονής. Αφού προσπεράσουμε στα αριστερά δύο αμπελώνες της μονής Σταυρονικήτα λίγο ψηλότερα συναντάμε στα αριστερά του δρόμου την αρχή του μονοπατιού που συνέδεε παλαιότερα την μονή Σταυρονικήτα με τις Καρυές το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας αριστερά. Το μονοπάτι τερματίζει σε μικρό χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε δεξιά για να φτάοσυμε σύντομα στον μεγάλο χωματόδρομο που στα δεξιά κατευθύνεται προς την μονή Παντοκράτωρος. Εμείς στρίβουμε αριστερά στον μεγάλο χωματόδρομο με κατεύθυνση προς τις Καρυές. Λίγο προτού την διασταύρωση με τον δρόμο στα δεξιά για την σκήτη του Προφήτη Ηλία διακρίνουμε μικρό μονοπάτι στα δεξιά του δρόμου που ανηφορίζει απευθείας προς τον δρόμο για την σκήτη αποφεύγοντας την διασταύρωση και τον κύκλο που κάνουν οι δύο δρόμοι. Αυτό το μικρό μονοπάτι θα ακολουθήσουμε στρίβοντας δεξιά και πολύ σύντομα φτάνουμε στον χωματόδρομο για την σκήτη στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την σκήτη αυτή. Αφού προσπεράσουμε στα δεξιά το Ιερό Κελλί του Πατέρα Ηλία φτάνουμε μπροστά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Σκήτης του Προφήτη Ηλία, εκεί που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει η κυκλική διαδρομή με την οποία πραγματοποιήσαμε επίσκεψη και προσκύνημα στην Ιερά Μονή Παντοκράτωρος και την Ιερά Μονή Σταυρονικήτα επιστρέφοντας από διαφορετική διαδρομή.