ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ-ΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ

Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ-ΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ-ΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ-ΙΕΡΑ ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΒΗΡΩΝ

December 16, 2022
December 2022

near Skíti Agíou Dimitríou, Mount Athos (Greece)

Πρόκειται για μία πεζοπορική διαδρομή που γίνεται μέσα από κλασικές διαδρομές ξεκινώντας από την μονή Βατοπεδίου και τερματίζοντας στην μονή Ιβήρων μέσω όμως της Ιεράς Σκήτης του Προφήτη Ηλία. Η διαδρομή ξεκινά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου. Βγαίνοντας από την πύλη στρίβουμε αριστερά και μπαίνουμε στην πόρτα για τις τουαλέτες. Εκεί ξεκινά μονοπάτι που διασχίζει τον παρακείμενο ελαιώνα για να τερματίσει σε δρόμο έχοντας απέναντι το οινοποιείο της μονής. Στην απέναντι πλευρά του δρόμου υπάρχει ανηφορικό μονοπάτι που τερματίζει στην διασταύρωση του δρόμου για τις Καρυές με τον δρόμο που έρχεται από τον αρσανά της Βατοπεδίου. Εμείς θα συνεχίσουμε στον μεγάλο χωματόδρομο για τις Καρυές μέχρι την πρώτη διασταύρωση με μικρότερο χωματόδρομο στα δεξιά τον οποίο και ακολουθούμε. Λίγο παρακάτω βρίσκουμε στα αριστερά την αρχή του μονοπατιού για τις Καρυές στο οποίο συνεχίζουμε την πεζοπορία μας. Το μονοπάτι διασχίζει τον χωματόδρομο που στα δεξιά πηγαίνει προς την σκήτη του Αγίου Δημητρίου και στον δεύτερο χωματόδρομο που συναντάμε (αυτόν με την κεραία της COSMOTE στα δεξιά) εγκαταλείπουμε το μονοπάτι και στρίβουμε αριστερά στον χωματόδρομο. Σε λίγο ο χωματόδρομος αυτός τερματίζει στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-ΒΑΤΟΠΕΔΙ στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς τις Καρυές και σε μερικά εκατοντάδες μέτρα στρίβουμε αριστερά στον δρόμο για την μονή Παντοκράτωρος. Κατηφορίζοντας στον δρόμο αυτό συναντάμε στην δεξιά του πλευρά το μονοπάτι για την μονή Παντοκράτωρος το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι αυτό ενώ κατηφορίζει προς την μονή Παντοκράτωρος συναντά διασταύρωση με το μονοπάτι στα δεξιά που μας οδηγεί προς τις σκήτες Προφήτη Ηλία και Βογορόδιτσας (στην ουσία μας οδηγεί στο μονοπάτι Ι.Σ.ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Σ.ΒΟΓΟΡΟΔΙΤΣΑΣ) το οποίο και ακολουθούμε. Φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο του συνδετικού μονοπατιού το εγκαταλείπουμε στρίβοντας αριστερά σε μονοπάτι που εξυπηρετούμε παλιό υδραγωγείο το οποίο τερματίζει στο μονοπάτι Ι.Σ.ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Σ.ΒΟΓΟΡΟΔΙΤΣΑΣ προς την πλευρά του Προφήτη Ηλία. Φτάνοντας στο μονοπάτι Ι.Σ.ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ-Ι.Σ.ΒΟΓΟΡΟΔΙΤΣΑΣ στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση τον Προφήτη Ηλία. Η ροή του μονοπατιού διακόπτεται προσωρινά από χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο βρίσκουμε στα δεξιά την συνέχεια του μονοπατιού που μας οδηγεί στο ρέμα Μπότσαρη και την ομώνυμη τοξωτή γέφυρα. Μετά την γέφυρα το μονοπάτι ανηφορίζει μέχρι να μας οδηγήσει στο τέλος σε χωματόδρομο που στρίβουμε αριστερά και σε λίγα δεκάδες μέτρα βρισκόμαστε στην πίσω αυλόπορτα της σκήτης του Προφήτη Ηλία. Ο μικρός χωματόδρομος διασχίζει το κτήμα που βρίσκεται περιμετρικά της σκήτης και στο τέλος μας οδηγεί στην κεντρική πύλη της σκήτης την οποία και επισκεπτόμαστε. Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης ακολουθούμε τον χωματόδρομο που συνδέει οδικώς την σκήτη μέχρι τον μεγάλο χωματόδρομο για την μονή Παντοκράτωρος στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς τις Καρυές. Λίγο παρακάτω σε δεξιά στροφή του δρόμου συναντάμε στα αριστερά το μονοπάτι με το οποίο αποφεύγουμε τον κύκλο που κάνει ο χωματόδρομος και τερματίζει στην διασταύρωση του δρόμου ΚΑΡΥΕΣ-ΙΒΗΡΩΝ με το δρόμο για την Παντοκράτωρος. Εκεί στρίβουμε αριστερά στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-ΙΒΗΡΩΝ με κατεύθυνση προς την μονή Ιβήρων. Ο δρόμος φτάνοντας στο ύψος του μεγάλου αμπελώνα της Ιβήρων συναντάμε διακλάδωση με μικρότερο δρόμο στα δεξιά τον οποίο και ακολουθούμε. Ο χωματόδρομος αυτός μας οδηγεί αρχικά στην είσοδο του αμπελώνα. Εκεί στα αριστερά ξεκινά μεγάλο μονοπάτι που μας οδηγεί απευθείας στην κεντρική πύλη της μονής Ιβήρων. Το μονοπάτι πλησιάζοντας στο μοναστήρι γίνεται καλντερίμι και σε λίγο μας οδηγεί μπροστά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Μονής Ιβήρων. Στο σημείο αυτό ολοκληρώνεται η πεζοπορική διαδρομή που σας περιγράψαμε η οποία ξεκίνησε από την μονή Βατοπεδίου, πέρασε από την σκήτη του Προφήτη Ηλία και τερμάτισε στην μονή Ιβήρων.