ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΊΟΥ-ΙΕΡΟ ΚΕΛΛΙ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΊΟΥ

Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΊΟΥ-ΙΕΡΟ ΚΕΛΛΙ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΊΟΥ Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΊΟΥ-ΙΕΡΟ ΚΕΛΛΙ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΊΟΥ Photo ofΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΊΟΥ-ΙΕΡΟ ΚΕΛΛΙ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΊΟΥ

October 29, 2022
October 2022

near Neá Skíti, Mount Athos (Greece)

Πρόκειται για την κλασική πεζοπορική διαδρομή από την Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου στο Ιερό Κελλί του Αγίου Ονουφρίου μέσω του ιστορικού καλντεριμιού που ξεκινά από το μοναστήρι και τερματίζει στο κελλί αυτό, φτιαγμένο αιώνες πριν με χρήματα από την σερβίδα πριγκίπισσα Αλεξάνδρα. Πιο συγκεκριμένα η πεζοπορία ξεκινά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου. Βγαίνοντας από την πύλη στρίβουμε αριστερά στον πλακόστρωτο δρόμο που συνδέει την μονή με τον αρσανά της. Στην πρώτη διασταύρωση που συναντάμε αγνοούμε το καλντερίμι στα αριστερά που κατεβαίνει απευθείας στον αρσανά συνεχίζοντας στον δρόμο-καλντερίμι που ήδη βρισκόμαστε. Φτάνουμε τελικά σε μεγάλη διασταύρωση με τσιμεντόδρομους. Ευθεία πηγαίνει στο κελλί του Αγίου Ιακώβου αριστερά και κάτω συνεχίζει ο δρόμος προς τον αρσανά τα οποία και αγνοούμε. Εμείς θα ακολουθήσουμε τον τσιμεντόδρομο στα αριστερά μας ο οποίος διασχίζει με γέφυρα τον Αεροπόταμο για να βρει την αρχή του μονοπατιού για τον Άγιο Ονούφριο το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι κάνει διαδοχικούς ελιγμούς για να μπορέσει να ανέβει στην απότομη πλαγιά πάνω από την ακτογραμμή μεταξύ των μονών Αγίου Διονυσίου και Οσίου Γρηγορίου και τελικά στρίβοντας δεξιά αρχίζει να απομακρύνεται από την ακτογραμμή για να πλησιάσει το κελλί. Λίγο προτού το κελλί συναντά διασταύρωση στην οποία στρίβουμε αριστερά συνεχίζοντας στο μονοπάτι που ήδη βρισκόμαστε για το κελλί του Αγίου Ονουφρίου αφού ευθεία το μικρότερο μονοπάτι αποφεύγει το κελλί και συνεχίζει μέχρι να βρει το μονοπάτι των υλοτόμων που ανηφορίζει προς την δασική θέση Ταυροκάλυβα. Λίγο μετά το μονοπάτι που ακολουθούμε εμείς, κατηφορίζοντας ελαφρά για να έρθει στο υψόμετρο που βρίσκεται το κελλί του Αγίου Ονουφρίου συναντά νέα διακλάδωση με άλλο μονοπάτι στα αριστερά το οποίο κατηφορίζει προς τα εγκαταλειμμένα χωράφια του κελλιού και τον καταρράκτη του Γκριβανιστή που εμείς το αγνοούμε συνεχίζοντας ευθεία με κατεύθυνση προς τον Άγιο Ονούφριο. Σε λίγο φτάνουμε στο κελλί του Αγίου Ονουφρίου όπου συνεχίσαμε για λίγα εκατοντάδες μέτρα μέχρι την κρήνη με την πηγή του Αγίου Ονουφρίου και ένα από τα πιο εύγευστα νερά που έχω συναντήσει στην ελληνική ύπαιθρο. Στην συνέχεια επιστρέφουμε στο κελλί και μετά από μία σύντομη επίσκεψη σε αυτό ξεκινήσαμε την επιστροφή μας προς την Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου από το ίδιο μονοπάτι που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση προς το κελλί, δηλαδή από το καλντερίμι που συνδέει τον Άγιο Διονύσιο με τον Άγιο Ονούφριο αλλά με κατεύθυνση τώρα προς το μοναστήρι. Πλησιάζοντας στο τέλος του μονοπατιού προσπερνάμε στα δεξιά το Κάθισμα των Αγίων Αποστόλων που ήταν το παλιό σανατόριο της μονής Αγίου Διονυσίου και λίγο μετά αφού διασχίσουμε την γέφυρα του Αεροπόταμου βρισκόμαστε στην μεγάλη διασταύρωση με τους τσιμεντόδρομους που θα στρίψουμε στην δεύτερο δρόμο δεξιά ο οποίος θα μας οδηγήσει προς το μοναστήρι. Φτάνοντας μπροστά από την κεντρική πύλη της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου ολοκληρώνεται η πεζοπορική διαδρομή που σας παρουσιάσαμε, η οποία ξεκίνησε και τερματίζει στην κεντρική πύλη του μοναστηριού με ανάβαση και επίσκεψη στο Ιερό Κελλί του Αγίου Ονουφρίου -το παλιό αγρόκτημα της μονής- μέσω του ιστορικού καλντεριμιού που συνδέει το μοναστήρι με το κελλί αυτό.

PictographReligious site Altitude 361 ft

Fountain

• Photo of Papadimitriou Dimitri
    Papadimitriou Dimitri Nov 24, 2023

Beautiful paths with outstanding views and nature. We did the trip and back in 2h45m.