IBON DE ESTANÉS - SOMPORT

August 4, 2017
July 2017

near Candanchú, Aragón (España)

Viewed 2072 times, downloaded 56 times

Sortim des de Sansanet, l'aparcament que hi ha a pocs kms de la cara nord del túnel de Somport. Per un bosc ombrívol ens acostem a la cabana d'Escouret. Una mica abans, per un pendent pronunciat, ens porta, seguint el GR-11 fins al Puerto de Estanés i a l'Ibón.
Per la tornada optem per anar a buscar un camí a l'altra banda de l'estany, que baixa a Espelunguère. És dret, una mica aeri en algun tram i en cas de pluja, pot ser complicat. Baixem al fons de la vall i voltem per sota totes les penyes (Maspêtres) i pel bosc, tornem a Escouret i a l'aparcament.
Bones vistes durant tot el recorregut, l'Ibón majestuós.
Temps efectiu 2 h 44'

Salimos de Sansanet, el estacionamiento que está a pocos kilómetros de la cara norte del túnel de Somport. En un bosque frondoso, nos acercamos a la cabaña Escouret. Un poco antes, una pendiente empinada, nos lleva, siguiendo el GR-11 al Puerto de Estanés y al Ibón.
Para el regreso elegimos ir a buscar un camino al otro lado del lago, que desciende a Espelunguère. Tiene un fuerte desnivel , un poco aéreo en alguna sección y en caso de lluvia, puede ser complicado. Descendemos al fondo del valle donde el camino ya mejora y pasamos por debajo de las peñas (Maspêtres) y través del bosque, regresamos a Escouret y al estacionamiento.
Buenas vistas a lo largo de la ruta y el ibón, majestuoso