Ibón de Estanés desde Sensanet, Francia

Photo ofIbón de Estanés desde Sensanet, Francia Photo ofIbón de Estanés desde Sensanet, Francia Photo ofIbón de Estanés desde Sensanet, Francia

1917
August 29, 2023
August 2023

near Bérat du Bas, Nouvelle-Aquitaine (Francia)

Camiñamos pola súa marxe dereita uns cen metros para cruzar o rego por unha ponte. Unha vez cruzado, a pista sobe facendo zigzags en dirección norte atravesando un faial ata chegar a un cruce de camiños onde, polo carreiro da dereita voltaremos na baixada.

Xiramos á esquerda, por u carreiro que en dirección oeste nos leva ao leito dun regato, que cruzamos e seguimos pola súa marxe esquerda atravesando os prados. Neste tramo, a subida transcorre a través do val fluvial que alberga o rego mencionado ata chegar ao porto de Estanés (1.792 m).

Aquí remata a subida dando vistas ao ibón situado a 1.760 m. Bordeamos deixando o lago á man esquerda, tamén podemos darlle unha volta enteira, para subir en dirección oeste ao paso coñecido como Port de Bernére ou Pas de L´Echelle (1.774 m) desde o cal, un carreiro baixa en dirección noroeste con bastante inclinación onde temos que andar con coidado, e axiña o carreiro fai un flanqueo descendente pola ladeira que pecha o val pola marxe dereita orográfica do val d´Espelunguére ata chegar ao leito dun barranco que cruza transversalmente o camiño, cruzamos o regato e o carreiro baixa paralelo ao seu leito pola marxe dereita ata chegar ao fondo do val d´Espelunguére.

Aquí temos un cruce pouco evidente. Pola esquerda sae un carreiro que nun tramo de ida e volta de 1,5 km nos achega á fervenza de Espelunguére. Si non vamos á fervenza, seguimos cara á dereita, retomando de novo o trazo da Senda de Camille. O carreiro segue agora subindo un pequeno treito en dirección este, ata que chega a un paso continuando nesa dirección en chan ou baixando lixeiramente, a un quilómetro do val d´Espeluguére, o carreiro colle dirección sur leste, baixando suavemente entre prados ata chegar á Cabane d´Escouret. Dicir que nesta cabana venden queixo da zona.

Seguimos polo carreiro que agora vai en dirección sur e a uns trescentos metros da cabana enlazamos con o camiño de saída seguindo por el ata o aparcadoiro.