Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ (ΣΑΡΑΙ)-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ μέσω κλασσικής διαδρομής

Photo ofΙ.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ (ΣΑΡΑΙ)-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ μέσω κλασσικής διαδρομής Photo ofΙ.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ (ΣΑΡΑΙ)-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ μέσω κλασσικής διαδρομής Photo ofΙ.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ (ΣΑΡΑΙ)-Ι.Σ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ μέσω κλασσικής διαδρομής

April 23, 2022
April 2022

near Skíti Agíou Andréou, Mount Athos (Greece)

Πρόκειται για μία εύκολη πεζοπορική διαδρομή που μπορεί να πραγματοποιηθεί από τον καθένα που έχει βέβαια μία μέση φυσική κατάσταση. Ξεκινά μπροστά από την κεντρική πύλη της Ι.Σ.ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ και μόλις περάσουμε την μεγάλη μεταλλική αυλόπορτα στο προαύλιο της σκήτης στρίβουμε αριστερά στο καλντερίμι που κατευθύνεται προς τις Καρυές. Αφού περάσουμε μπροστά από την Αθωνιάδα σχολή κατηφορίζοντας φτάνουμε στο ύψος μεγάλου πέτρινου κιόσκι σε διασταύρωση με το καλντερίμι στα αριστερά που κατευθύνεται προς το Μπουραζέρι. Εμείς θα στρίψουμε αριστερά στο νέο καλντερίμι και αφού διασχίσουμε δύο φορές μικρούς χωματόδρομους συναντάμε στα αριστερά την πύλη του κελλίού του Αγίου Νικολάου ή όπως αλλιώς είναι γνωστότερο, του Μπουραζέρι. Αφού κάνουμε σε αυτό μία σύντομη επίσκεψη ξαναεπιστρέφουμε στο καλντερίμι και συνεχίζουμε την κατηφορική μας πορεία. Μόλις φτάσουμε στο τέλος στα δεξιά του πέτρινου φράχτη του κελλιού του Αγίου Νικολάου το καλντερίμι στρίβει διαδοχικά δύο φορές αριστερά έχοντας για πολύ λίγο στα δεξιά του τον δρόμο που συνδέει οδικώς το Μπουραζέρι. Τελικά το καλντερίμι τερματίζει στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΙΒΗΡΩΝ στον οποίο στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση προς την μονή Ιβήρων. Αφού διασχίσουμε με την βοήθεια γέφυρας μεγάλο ρέμα με νερό συνανταμε διασταύρωση με τον δρόμο αριστερά για την μονή Παντοκράτωρος. Ανάμεσα στον δρόμο για την μονή Ιβήρων και στον δρόμο για την μονή Παντοκράτωρος υπάρχει διαγώνια αριστερά μικρός χωματόδρομος τον οποίο και θα ακολουθήσουμε για λίγα όμως δεκάδες μέτρα αφού λίγο παραπάνω συναντάμε διακλάδωση με μονοπάτι στα αριστερά το οποίο και θα ακολουθήσουμε. Αυτό κατευθύνεται προς το κελλί Αναστάσεως του Κυρίου το οποίο και προσπερνά στα δεξιά (υπάρχει συνδετικό μονοπάτι) για να τερματίσει τελικά στον χωματόδρομο ΚΑΡΥΕΣ-ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση την μονή Παντοκράτορος. Στην πρώτη διασταύρωση που συναντάμε και είναι άλλος χωματόδρομος στα αριστερά που κατευθύνεται προς την σκήτη του Προφήτη Ηλία, εμείς θα εγκαταλείψουμε τον δρόμο για την Παντοκράτορος και θα στρίψουμε αριστερά για την σκήτη του Προφήτη Ηλία που είναι και ο στόχος μας. Αφού προσπεράσουμε στα δεξιά στο κελλί του μοναχού Ηλία φτάνουμε στην "φιλόξενη" Ιερά Σκήτη του Προφήτη Ηλία στην οποία και κάνουμε ένα μεγάλο διάλλειμα. Η επίστροφή γίνεται από την ίδια διαδρομή με κάποιες μικρές παραλλαγές. Πιο συγκεκριμένα αρχικά ακολουθούμε τον χωματόδρομο που συνδέει οδικώς την σκήτη και τον είχαμε διασχίσει και προηγουμένως αλλά τώρα με αντίθετη φορά. Βγαίνοντας στον μεγάλο χωματόδρομο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς Καρυές. Δεν στρίβουμε στο μονοπάτι για το κελλί της Αναστάσεως του Κυρίου αλλά συνεχίζουμε στον χωματόδρομο που κατηφορίζει και τερματίζει στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΙΒΗΡΩΝ. Εκεί στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς τις Καρυές και μόλις συναντήσουμε το μονοπάτι στην δεξιά πλευρά του τσιμεντόδρομου που ανηφορίζει προς τα περίχωρα των Καρυών μέσω του Μπουραζέρι εγκαταλείπουμε τον δρόμο και στρίβουμε δεξιά στο ανηφορικό καλντερίμι. Προσπερνάμε τώρα στα αριστερά το κελλί του Αγίου Νικολάου-Μπουραζέρι και φτάνουμε τελικά σε διασταύρωση με το καλντερίμι που συνδέει τις Καρυές στα αριστερά με την σκήτη του Αγίου Ανδρέα στα δεξιά. Εμείς θα στρίψουμε δεξιά με κατεύθυνση προς το Σαράι (δηλαδή την σκήτη του Αγίου Ανδρέα) και αφού προσπεράσουμε στα δεξιά την Αθωνιάδα σχολή φτάνουμε μπροστά από την σκήτη του Αγίου Ανδρέα και συγκεκριμένα μπροστά από την μεταλλική αυλόπορτα που μας οδηγεί στην εντυπωσιακή γοτθικού ρυθμού κεντρική πύλη της σκήτης που ήταν το σημείο εκκίνησης και τώρα το σημείο τερματισμού της όμορφης και σύντομης πεζοπορικής διαδρομής που σας παρουσιάσαμε με επίσκεψη στην σκήτη του Προφήτη Ηλία.