Ι.Μ. ΣΠΑΡΜΟΥ- ENNEA ΠΥΡΓΟΙ ΚΥΚΛΙΚΗ

August 14, 2020
June 2020

near Iera Moni Sparmou, Thessaly (Greece)

Η πορεία ξεκινά από την Ιερά Μονή Σπαρμού Ολύμπου. Γενικά δεν είναι σηματοδοτημένη, αν και έγινε κάποια αρχική προσπάθεια σηματοδότησης του πρώτου και πιο μπερδεμένου τμήματός της από την ορειβατική μας ομάδα. Στο μεγαλύτερο μήκος της γίνεται σε καλογραμμένα μονοπάτια, αλλά υπάρχουν και μη αμελητέα τμήματά της χωρίς μονοπάτι (χωρίς επικινδυνότητα), τα οποία επισημαίνονται ιδιαίτερα στην παρούσα περιγραφή.
Αρχικά ακολουθούμε για δύο περίπου χιλιόμετρα το χωματόδρομο που φεύγει από τη Μονή και κατευθύνεται προς την Καρυά. Εκεί, σε ένα βολικό σημείο με άνετη προσπέλαση τον εγκαταλείπουμε και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τη ράχη που βρίσκεται μπροστά μας. Ακολουθώντας για ένα χιλιόμετρο περίπου γιδόστρατα, χωρίς σαφές μονοπάτι και προσπαθώντας να μην μπλέξουμε σε πυκνή βλάστηση συναντούμε πολύ καθαρό, σαφές και καλογραμμένο μονοπάτι το οποίο μετά από 2,5 χιλιόμετρα μας οδηγεί σε πανέμορφο λιβάδι κάτω από την κορυφή Μαγούλες. Εκεί υπάρχει μαντρί (το οποίο φαίνεται εγκαταλελειμμένο) και καταλήγει πολύ δύσβατος χωματόδρομος. Από το μαντρί βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού που με ομαλή κλίση μας οδηγεί μετά από μία όμορφη τραβέρσα 4,5 χιλιομέτρων σε στέρνα σε υψόμετρο 2300μ. περίπου. Συνεχίζοντας το μονοπάτι καταλήγουμε, επίσης με ομαλές κλίσεις, στο πανέμορφο αυχένα μεταξύ Κακάβρακα και Μεταμόρφωσης. Μιας και οι κορυφές αυτές δεν ήταν ο στόχος μας, τις προσπερνούμε και τραβερσάροντας τον Κακάβρακα χωρίς μονοπάτι (με ολίγη προσοχή), βρίσκουμε την κορυφογραμμή που οδηγεί την κορυφή Εννέα Πύργοι. Κατεβαίνουμε χωρίς μονοπάτι από τους Εννέα Πύργους με δυτική κατεύθυνση ώσπου να συναντήσουμε ένα μονοπάτι που οδηγεί στη μισγάγγεια κάτω από την κορυφογραμμή Κακάβρακα - Σκαμνιάς. Αποφασίζουμε να μην ανέβουμε στη Σκαμνιά αλλά να την τραβερσάρουμε επίσης χωρίς μονοπάτι, ώσπου να συναντήσουμε την παραπάνω κορυφογραμμή του Κακάβρακα, την οποία τελικά ακολουθούμε μέχρι το λιβάδι με το εγκαταλελειμμένο μαντρί, όπου κλείνει και ο κύκλος της πορείας μας. Από το μαντρί επιστρέφουμε στο σημείο εκκίνησης στην Ι.Μ. Σπαρμού από την ίδια διαδρομή.
Πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα και όμορφη, πολύωρη πορεία ίσως στην πιο αχαρτογράφητη πλευρά του Ολύμπου.