Ι.Μ.ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΟΣ-ΔΑΦΝΗ

-2 ft
September 25, 2021
September 2021

near Skíti Xenofóntos, Mount Athos (Greece)

Η παρακάτω διαδρομή που σας περιγράφουμε ξεκινά από την Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονα και τερματίζει στο λιμάνι της Δάφνης. Μία διαδρομή που για πολλούς φαίνεται τελείως αδιάφορη αλλά αν ψάχνεις και προσέχεις τι υπάρχει σε κάθε σου βήμα, έχει πολλά σημεία ενδιαφέροντος, μην ξεχνάτε ότι ακόμη και κάθε πέτρα στο Άγιο Όρος έχει την δικιά της ιστορία. Πιο συγκεκριμένα η διαδρομή ξεκινά από το Αρχονταρίκι του Ρώσικου μοναστηριού. Βγαίνοντας από αυτό στρίβουμε δεξιά και μόλις μπαίνουμε στην κατηφόρα για τον αρσανά στρίβουμε αριστερά στα σκαλοπάτια και στον πεζόδρομο για να οδηγηθούμε στην πλατεία του αμαξοστάσιου της σλάβικης μονής. Στην απέναντι πλευρά του αμαξοστάσιου ξεκινά τσιμεντόδρομος τον οποίο και θα ακολουθήσουμε μέχρι την πρώτη του αριστερή στροφή. Σε αυτή την στροφή, στην δεξιά του πλευρά ξεκινά χωματόδρομος στον οποίο συνεχίζουμε την πορεία μας προς την Δάφνη ακολουθώντας τις ξύλινες ταμπέλες. Ο δρόμος κινείται παράλληλα με την ακτογραμμή μέχρι να στρίψει αριστερά και να μπει μέσα σε ελαιώνα. Στο σημείο εισόδου στον ελαιώνα στρίβουμε δεξιά σε χωμάτινο μονοπάτι που αφού διασχίσει τον ελαιώνα γίνεται καλντερίμι που ακολουθεί την παραλία στα δεξιά. Το καλντερίμι αφού διασχίσει δύο ξερά ρέματα με τοξωτές πέτρινες γέφυρες τερματίζει στον δρόμο ΔΑΦΝΗ-ΚΑΡΥΕΣ στο ύψος της διασταύρωσης με τον τσιμεντόδρομο που στην απέναντι πλευρά ξεκινά για την μονή Ξηροποτάμου. Εμείς στρίβουμε δεξιά στον μεγάλο δρόμο, στην κατηφορική κατεύθυνση με πορεία προς την Δάφνη. Ακολουθώντας τους ελιγμούς του κυριότερου δρόμου της Αθωνικής χερσονήσου προσπερνάμε στα δεξιά τον αρσανά της μονής Ξηροποτάμου και τελικά φτάνουμε στην Δάφνη, το κεντρικό λιμάνι του Αγίου Όρους όπου και ολοκληρώνεται η σύντομη διαδρομή που σας περιγράψαμε.