I-319 (Cerdanya)

August 26, 2022
August 2022

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Dijous 11-Agost-2022

Aparcament nº2 Font Viva (Porté) - Estany de Font Viva - Aparcament nº2 Font Viva

Plàcida volta a l'estany de Font Viva des de la localitat de Porté, a l’Alta Cerdanya, ben acompanyat per la Gemma, en Quim i la Núria.
Aquesta excursió, circular en sentit anti-horari i força assequible, ens permet gaudir d'esplèndids paisatges d'alta muntanya, amb els boscos de coníferes i refrescants rierols, culminant a la tranquil.la plana de l'estany de Font Viva.
Després de travessar el pont de fusta sobre el rec de Lanós, pugem pel camí dels Enginyers (marques grogues) que ens portarà a una cruïlla on prendrem el camí de l'esquerra per retrobar el rec de Lanós i atansar-nos a l'estany de Font Viva. Després de gaudir d'una bona estona a l'estany, resseguim la seva riba dreta, passem per les restes de l'antic refugi de Font Viva i comencem la baixada pel costat del rec de l'Estany de Font Viva que, amb alguns trams més delicats on cal fer servir les mans, ens aboca als aparcaments.
El pintoresc estany de Font Viva, de formes arrodonides i encerclat per petits turons, resta emplaçat a la mateixa base de la serra homònima, en una raconada de la vall de Porté.

Prenem com a punt de partida l’estany El Passet, situat uns 3 quilòmetres a l’est del poble de Porté.
Des de Puigcerdà anem per la carretera N-20 en direcció a Andorra vers el coll de Pimorent. Passat el trencall de l'entrada a la boca sud del túnel de Pimorent, arribem al poble de Portè. Just abans trobem el trencall que ens indica "Massif du Carlit par le Lanoux", es aquí on trenquem a la dreta, travessem entremig d’algunes cases de Portè i tot seguit esdevé una estreta pista cimentada que uns tres quilòmetres més endavant ens aboca fins als aparcaments de Font Viva.
Hi ha tres aparcaments separats mig quilòmetre entre ells; el primer abans de l’estany El Passet, el segon just passat aquest i el darrer als peus de l’antic funicular. Nosaltres vam optar pel del mig. Trieu el que vulgueu o el que podeu, doncs l’aforament està regulat.

Recomanacions:
L’accés fins als aparcaments està regulat i cal pagar 5€ per cotxe els mesos de juliol i agost. Compte! només es pot pagar en metàl·lic.
Malgrat ser una agradable i còmoda excursió, l’he catalogat com a moderada pel fet que el tram final presenta una acusada pendent que ens fa subjectar-nos amb les mans i fins i tot posar el cul a terra en alguna ocasió.
Recordeu que estem en una zona d’alta muntanya. Estigueu preparats per un canvi sobtat del temps.

Aparcament nº2 Font Viva (Porté)

PictographLake Altitude 5,570 ft

Estany El Passet

Trencall dreta

Trencall esquerra (Abandonem marques)