I-252 (Cerdanya)

August 24, 2017
August 2017

near Latour-de-Carol, Occitanie (France)

Dillluns 7-Agost-2017

Feners (Enveitg) - Dolmen de les Marrunyes o d'en Cavaller - Brangolí - Església de Sant Fruitós de Brangolí - Coll de Juell - Turó de Bell-lloc o de l'Argila - Font de Sant Pelegrí - Ermita de Santa Maria de Bell-Lloc - Feners.

Agradable passejada per l'Alta Cerdanya que ens durà fins al capdamunt del turó de Bell-lloc des d'on gaudirem d'excel·lents vistes. Sortirem del veïnat de Feners, on molt a prop visitarem el dolmen de les Marrunyes. Continuarem en direcció Brangolí i d'aquí farem cap el coll de Juell, tot seguint les marques vermelles i grogues que en aquesta zona corresponen als senders de curt recorregut. Seguidament ens dirigirem al turó de Bell-lloc, també anomenat de l'Argila i d'aquí a l'ermita de Santa Maria de Bell-lloc, passant abans per una de les fonts més boniques i desconegudes de la contrada, la font de Sant Pelegrí. La tornada serà desfent el camí d'anada.

Aquesta vegada anava molt ben acompanyat per l'Anna C., l'Anna S., la Gemma, la Lourdes, la Núria, en Jordi i en Quim. Dalt del turó de Bell-lloc ens esperava en Rafel que va pujar en bicicleta.

Prendrem com a referència la població d'Enveitg, a la que arribarem per la carretera N20. A l'alçada del Restaurant Mirasol trobarem el trencant a la dreta que ens mena cap a Feners i Brangolí. La carretera, estreta, farà un parell de llaçades i arribarem a un encreuament al que deixarem a dreta i esquerra els accessos als Camps Nord i Sud d'una colònia de vacances. Seguirem per la carretera i 1,5 Km més endavant deixarem un altre trencall a l'esquerra que porta al llogaret de Bena. Per últim, 750 metres més endavant, arribarem al veïnat de Feners on aparcarem el cotxe.

Feners (Enveitg)

Brangolí

Església de Sant Fructuós

Turó de Bell-lloc o de l'Argila

Font de Sant Pelegrí

• Photo of tomasdevic
    tomasdevic Sep 17, 2018

No la varem fer exactament igual però ens va ser una gran guia, Gràcies.