حور به چوبر

near Ḩūr, Ardabīl (Iran)

تاریخ اجرا: ۲۵-۲۶ شهریور ۱۴۰۰
تعداد افراد: ۲ نفر
با اتوبوس ساعت ۱۰ اردبیل از ترمینال غرب حرکت کردیم و ساعت ۷ صبح ترمینال اردبیل پیاده شدیم. از اونجا با تاکسی تا روستای حور رفتیم (۱۰۰ تومن) و در راه سرشیر عسل و نون بربری برای صبحانه رو تهیه کردیم. توی روستا صبحانه رو خوردیم و بعد از اون با یک وانت پیکان گذری تا کوه سنگر همراه شدیم. تقریبا افزایش ارتفاع رو با ماشین رفتیم و بعد از اون دیگه سربالایی محسوسی نداشتیم. ساعت ۱۱ صبح از سر گردنه شروع کردیم و با عبور از دو گردنه دیگر به دشت سرسبز با کلبه‌های عشایر رسیدیم. با ادامه‌ی مسیر از روی یال، ساعت ۳ به محل مناسب برای شب‌مانی رسیدیم و چادر رو برپا کردیم. هوا به شدت بارانی بود ولی در کمال تعجب بعد از دو ساعت هوا کامل صاف شد و مناظر زیبایی رو از محل کمپ امون داشتیم.
روز دوم ساعت ۶:۳۰ از خواب پا شدیم و ساعت ۷:۳۰ حرکت کردیم. مسیر از زیر چند صخره به ظرافت عبور می‌کرد و در نهایت با ادامه از روی یال به روستا می‌رسید. بعد دو ساعت کنار چشمه‌ی بالای روستا صبحانه رو خوردیم و ساعت ۱۱ مسیر را ادامه دادیم. بعد از کمی ادامه به روستا رسیدیم و جاده‌ی خاکی که در حال آماده شدن برای عبور ماشین بود. بعد از ۱۰ دقیقه و رسیدن به گردنه از جاده خارج شدیم و از روی یال به سمت پایین حرکت کردیم. این مسیر به نسبت کوتاه‌تر از مسیر جاده و سایه‌ی بهتری داشت. در نهایت ساعت ۱۲:۳۰ به روستای بالا محله‌ی چوبر رسیدیم و از اونجا به شهر چوبر رفتیم و در رستوران گلستان ناهار خوردیم (رستوران به نسبت خوبی هست که توصیه می‌کنم برید). از چوبر با تاکسی (نفری ۵۵ تومن) به شهر رشت رفتیم و بعد از گشت و گذار در بازار با تاکسی ترمینال (نفری ۱۷۰ تومن)، ساعت ۷ عصر به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۱ نصف شب به میدان آزادی رسیدیم.