هولستان به موتالان (1400.09.12) /holestan to motalan

Photo ofهولستان به موتالان (1400.09.12) /holestan to motalan Photo ofهولستان به موتالان (1400.09.12) /holestan to motalan Photo ofهولستان به موتالان (1400.09.12) /holestan to motalan

December 3, 2021
December 2021

•   5 25 Reviews

near Moshend, Gīlān (Iran)

امروز بعد از وقفه ای حدودا سه ماهه مجددا برنامه های پیاده روی گروه آخار را از سر گرفتیم و به همین منظور مسیری زیبا در منطقه بهارستان را در نظر گرفته و با همراهی دوستان عزیز گروه آخار اجرا کردیم
این مسیر لوپ دارای ده کیلومتر مسافت و حدود ششصد متر ارتفاع میباشد که استارت پیمایش آن از روستای هولستان یا بعبارتی گلستان کندی زده شد و سپس با عبور از دره زیبای معروف به بهشت دره سی خودمان را به آبشار زیبای موتالان رساندیم (البته در گویش محلی به این آبشار ملاهونی نیز میگویند) و پس از صرف صبحانه و استراحت مختصر به سمت یال موتالان حرکت کردیم و از چهارراه مشهوری که با علامت پرچم در وی پوینت مربوطه مشخص کرده و توضیح داده ام، به سمت جلیل حیاطی سرازیر شدیم و در نهایت دوباره خودمان را به روستای هولستان که محل پارک ماشین بود رساندیم و برنامه را خاتمه دادیم. این مسیر جذاب رو میشه با خانواده هم پیمود و لذت برد که توصیه میکنم اگر اهل پیاده روی بهمراه خانواده هستید حتما این مسیر رو امتحان کنید مخصوصا در اواخر مهرماه یا خردادماه که هر کدام زیباییهای منحصربفرد خودش را دارد
درباره زمان پیمودن این مسیر هم بگم که شما با پنج الی شش ساعت پیاده روی میتوانید این برنامه رو اجرا کنید البته بدون احتساب وقت های استراحت یا عکاسی و خلاصه توقف ها، که به واسطه تجربه ام میگم معمولا اگر حدود هشت ، نه ساعت وقت بزارید کاملا میتونید با فراغ بال این مسیر زیبا رو طی کرده و از دیدن زیباییهای بهشت دره سی و آبشار موتالان و ... لذت کافی ببرید

Today, after a break of about three months, we resumed the walking programs of Axar group, and for this purpose, we considered a beautiful route in the Baharestan region and performed it with the dear friends of Axar group
this loop route is ten kilometers long and about six hundred meters high that the start of the trek was from the village of Holestan or in other words Golestan Kandy and then passing through the beautiful valley known as the paradise of the thirty valleys, we reached the beautiful waterfall of Motalan (of course, in the local dialect, this waterfall is also called Malahuni) and after having breakfast and a short rest, we moved to the edge of Mutalan and from the famous crossroads that I have marked and explained with the flag sign in the relevant point, we descended to the cottage of Jalil hayati and finally again to the village of Holistan which We parked the car and ended the program. This attractive route can be walked and enjoyed with the family, which I recommend if you are a walker with the family, be sure to try this route, especially in late October or June, each of which has its own unique beauty.
Regarding the time to walk this route, I can say that you can run this program with five to six hours of walking, of course, without taking into account the time of rest or photography and summaries of stops, which I say from my experience, usually if you take about eight or nine hours. You can completely walk this beautiful path and enjoy the beauties of the paradise of Darreh Si and Motalan waterfall, etc.

دو راهی مسیر رفت و برگشت

درخت بزرگ افتاده

درخت بزرگ افتاده در بهشت دره سی که معروف هست و قبلا طوری بود که از زیرش باید رد میشدی

دو راهی گوده اولر و موتالان

دو راهی گوده اولر و موتالان که اگه از رودخانه عبور کنید میره سمت گوده اولر و متمایل به چپ هم میره موتالان

عبور از رودخانه

PictographWaterfall Altitude 1,683 ft

آبشار موتالان

آبشار موتالان که البته بهش آبشار ملاهونی هم میگن

صبحانه

محل صرف صبحانه در بالای آبشار

دو راهی موتالان و اسبینه

اگر از اینجا کاملا بطرف راست گردش کرده و حرکت کنیم بطرف اسبینه و خانبلاغی میرسید و مستقیم هم که همین مسیر ما هست

منظره آستارا و دریا

نقطه اوج مسیر

چهار راه

این منطقه مشهور یک چهار راه مهم هست که به اسبینه و جلیل عمی و دمیر اوغلی کش و خانه های آسیاب میتوان سرازیر شد در جهت شمال مسیر دمیر اوغلی کشی در جهت جنوب اسبینه و موتالان در جهت غرب جلیل عمی قهوه سی در جهت شرق هم خانه های آسیاب

کلبه چوبی

کلبه چوبی در وسط جنگل که خالی از سکنه بود،و یک دستشویی هم برای رفع حاجت آنجا قرار دارد

دو راهی جلیل حیاطی

از مسیری که فرود آمدیم اگر به سمت چپ بریم به کلبه جلیل عمی خواهیم رسید و سمت راست هم که به هولستان ختم میشود

روستای هولستان

روستای هولستان که البته در نقشه های گوگل گلستان کندی نوشته شده است و هولستان نام محلی و قدیمی این روستاست

پایان

پایان خوش برنامه امروز که بعد از حدود سه ماه وقفه اجرا گردید و به سلامتی پایان یافت

• Photo of Jack Spears

خسته نباشید،ممنون از همه دوستان ،خیلی خوش گذشت

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Dec 7, 2021

Very pretty hike. Congratulations to the whole team!

• Photo of mohammad.p

💗💗💗💗💗💗

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Dec 29, 2021

Amazing pics! and the weather was so perfect!!!

mehdi.tabibvand Jan 1, 2022

Yes m.r jordi, the weather really was so nice

• Photo of mohammad.p
    mohammad.p Jan 1, 2022

دوستلارا سلام.
    هاموزا جان ساغلیغی آرزولاییرام. ساغ قالین. سلامت یاشایین.