HUAYHUASH TREK TOTAL + WAYPOINTS

July 14, 2011
July 2011

•   5 2 Reviews

near Matacancha, Huanuco (Peru)

Track Total del Treking al voltant de la Cordillera del Huayhuash amb waypoints. També el podeu trobar etapa per etapa. Realitzat al juliol del 2011.
Sortim amb vehicle des de Huaraz fins més amunt de Matacancha, son 6 hores de viatge, 2 per carretera i 4 per pista. Durant tot el treking has d'anar pagant a cada comunitat un rebut, que diuen que és per la teva seguretat, es a dir, o pagues o et roben.

Huayhuash Trek - Etapa 1 – Cuartelhuain – Carhuacocha
Per fer la volta sencera circular s'hauria de sortir de Llamac, però aquest tram fins a Cuartelhuain representa caminar 1 etapa per una pista en la que circulen bastants vehicles i camions que van i venen a la mina que hi ha més amunt.

Huayhuash Trek - Etapa 2 – Carhuacocha – Huayhuash
Avui es travessa el pas Siula de 4.800 m, amb vistes de la muntanya del mateix nom, el Jehishanca, el Yerupaja, etc.

Huayhuash Trek - Etapa 3 – Huayhuash – Viconga
Etapa curta en la que després de travessar el pas Portechuela de 4.800 m, baixem fins als banys termals on ens podem relaxar durant tot el dia. Aquí venen cervesa i refrescos.

Huayhuash Trek - Etapa 4 – Viconga – Wanacpatay
Avui travessem el pas Cuyoc de 5.050 m, després baixem a la pampa a 4.500 m, val la pena pujar fins al pas San Antonio de 5.025 m, no és obligatori, però les vistes son increibles. Baixem per la tartera esquiant fins a la pampa i planejant fins al campament d'avui.

Huayhuash Trek - Etapa 5 – Wanacpatay – Huatiaq
Comencem baixant fins a Huayllapa, un petit poble on es pot comprar de tot, inclús una cervesa per esmorzar. No és obligatori passar però anem bé de temps. Després tot pujada fins al campament.

Huayhuash Trek - Etapa 6 – Huatiaq – Jahuacocha
Avui travessem 2 colls, Tapush 4.800 m i Punta Yauche 4.850 m on parem a dinar tranquilament. Una llarga baixada ens durá fins al campament, un lloc increible amb unes vistes impresionants.

Huayhuash Trek - Etapa 7 – Jahuacocha – Llamac
Última etapa on vas planejant per baixar de cop 1.000 m fins a Llamac on agafas el bus de tornada fins a Huaraz.

PictographMountain hut Altitude -0 ft

• Photo of Albert F.
    Albert F. Jun 26, 2013

Hola,

Estem estudiant la possibilitat d´anar a fer algun trek pel Perú. He vist que n´has fet uns quants. Et volia demanar consell sobre quin parell de trekkings trobes més interessants dels que has fet per allí.

Per cert, per anar entre mitjans agost i mitjans setembre, saps com està el clima per anar-hi?

Moltes gràcies i enhorabona pels tracks, realment interessant el que vas arribar a fer.

• Photo of isards de la Cerdanya
    isards de la Cerdanya Jun 30, 2013

Bones,

Clar, tot depenent del temps que pugueu estar a Perú i si teniu intenció de visitar Machu-Pichu.

Com a llargs i coneguts estan el Huayhuash i Alpamayo, si hagués de triar, tot i que els 2 son espectaculars, potser em decantaria pel Huayhuash, tot i que està més massificat que el Alpamayo.

Com a més curts, sense dubtar, el Ausangate, ens va agradar molt i vam estar completament sols.

I si la vostra intenció es visitar Machu-Pichu, millor fer el Salkantay, que no el massificat i comercial Camí del Inca.

Nosaltres tots els trekings els hem fet per lliure, sense guia, ni agencia, tot i que la logística moltes vegades és complicada, les satisfaccions i experiències son millors, per nosaltres, es clar.

Em sembla que mitjans d'agost i setembre, encara es bona època per fer treking aquella zona, depenent del any, a nosaltres a mitjans de juliol, ens va nevar un parell de nits, però de dia feia un bon sol.

Sort amb els trekings. Salutacions.

• Photo of faltimiras
    faltimiras Jul 3, 2014

Hice la vuelta completa a la cordillera de Huayhuash a inicios de Julio 2014, de Llamac a Llamac en 6 días, si andas bien se puede bajar a 5, eso implica andar todos los días bastante.
    El camino es claro y fácil de seguir.
    Las vistas son simplemente espectaculares y subir al paso de San Antonio diria que es impresindible, también recomiendo justo pasar el paso Yauche subir a una pequeña loma que queda a la derecha, a 150m del camino principal, unas vistas que no se pueden describir.
    Trek muy recomendado.

Fotos: https://www.flickr.com/photos/faltimiras/sets/72157644647506917/

• Photo of rlciq
    rlciq Oct 6, 2014

A good aclimatization plan its the secret!
    The hike is pretty easy, but you will have no air to breathe.

• luisgcan Dec 22, 2015

Quiero hacerlo el proximo verano, también sin guia ni porteadores ni mulas. Solo quería saber si hay sitios en los que comprar comida o pasar una noche en cama. Esta claro que hay que llevar todo por si acaso, tienda, saco gordo, hornillo, mucha comida. Pero algún día intermedio para poder disfrutar estaría genial

• Photo of Isaac q. h.
    Isaac q. h. Dec 15, 2023

Cuanto de presupuesto total necesitaste?