حسنقه ۲۲۶۰متر ، گروه حوزوی آفاق

ارتفاع صعود شده : حدود ۷۹۰ متر
سطح برنامه : سنگین

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: یکی از اصلی ترین رودخانه های فصلی استان قم، در مسیر دره ای جاری می شود که از محدوده وسف آغاز شده و با عبور از وشنوه، اَوِل و شاه اسماعیل به سد کبار می رسد. بیشتر قلل مرتفع جنوب استان، در غرب این رودخانه قرار می گیرند. اما شرق این منطقه نیز کوهستانی زیبا دارد که جزو بکرترین مناطق استان محسوب شده و از غنای جانوری بالایی نیز برخوردار است. بلندترین قله محدوده شرقی دره وشنوه تا شاه اسماعیل، حسنقه نام داشته که اشراف خوبی از کوهستان تا کویر دارد.

🏕 با توجه به بارش مناسب روزهای قبل در سطح استان، قله ای با ارتفاع پایین را برای صعود انتخاب کردیم. حسنقه قله ایست که با توجه به موقعیت خاصش، مسیر دسترسی آسانی نداشته و صعود به آن با فراز و نشیب فراوان همراه است. بعد از صعود ناموفق گروه در پنجم دیماه ۱۳۹۹ از مبدا روستای امامزاده اسماعیل(ع) (به دلیل بارش برف و کمبود زمان کافی)، این بار مسیری جدید از محدوده روستای اَوِل طراحی و با موفقیت اجرا شد.

🏕 پس از اقامه نماز صبح، در هوایی بس سرد به سمت اَوِل رهسپار شدیم. با عبور از کهک، مناظر برفی، تمام جهات را فراگرفته و نوید صعودی تمام برفی را می داد. با پیش بینی که از دمای پایین هوا داشتیم، با چندین لایه لباس خود را مجهز کرده و قدم بر برف نهادیم. نمای برفی کوهستان بس فرح بخش بود و شادی میلاد حضرت زهرا (س) را در دلمان دوچندان می نمود. مناظر بکر و زیبای دره ها یک به یک از پیش چشممان عبور کرده تا به نزدیکی قله رسیدیم. ابرها که در فاصله ای اندک و با سرعتی زیاد در جنب و جوش بوده تا مانع عبور نور گرمابخش آفتاب شوند، در نهایت پیروز گشته و نزدیک قله ما را فرا گرفتند. با این حال همت گروه بر سرمای زمین و آسمان چیره گشته، برف و باد مانع پیشرویمان نگشت و همگی قله را فتح نمودیم.

🏕 قریب به هشت کیلومتر مسیرِ پر فراز و نشیب تا قله را حال باید بازمی گشتیم. عزم را جزم کرده و با احتیاط از محدوه قله به سمت دره ارتفاع کم کردیم. مسیر ناهموار و لغزنده، گاه موجب سرخوردن می شد اما با پایان شیب های تند نزدیک قله، مسیر هموار تر شده و پیمایش سخت و طولانی را تا محل خودروها به پایان رساندیم تا خاطره برنامه ای برفی و زیبا در خاطرمان ثبت گردد.

✅با تشکر از دوستان حاضر در برنامه ، ورزشکار و با خدا باشید.