HRP : Berehobie - camping Irati

July 21, 2021
July 2021

near Estérençuby, Nouvelle-Aquitaine (France)

Sortim de l’hotel Nive direcció les sources de Nive, deixarem el trencant que hi va i pujarem a l’esquerra per bosc. Al cap de poc deixem el bosc i entrem a una zona de prats en forta pendent on el camí molt ben traçat ens va conduint fins el coll d’Errozate ( compte hi han molts de tabecs).
Al coll d’Errozate (fita fronterera) baixem per una vall tot seguint les fites de frontera ( a l’esquerra hi ha una carretera). Quan arribem a una cabana nosaltres vam passar per sobre i vam agafar la carretera asfaltada fins un pont on anem primer a la dreta i tot seguit sense un camí gaire fressat, que va pel mig d’una petita vall ens anem enfilant, deixant a la dreta la Cresta d’Urculu, aquí fem varies marrades per trobar un bon camí ATENCIÓ:( potser fora bo pujar fins dalt de tot fins trobar el GR -12, que vam trobar mes tard).
Quan el trobem el seguim fins trobar que a causa d’uns treballs forestals ens fa pujar a la carena. Arribem al coll d’Oraaté, deixem el GR i anem flanquejant en pujada, per pasar sota el cim de l’Occabe, tot seguint lleus traces de camí fins trobar el GR-10, tot passant pel Chalet de Pedro, fins arribar a la carretera. Aquí deixem el GR per anar al camping d’Irati.
Cal dir que per inscriure’s actualment al camping cal anar fins el coll (3 kms. mes amunt!!!). Tot i creiem que podem entrar muntar tenda i l’endemà al mati fer el pagament al coll.
Al camping hi ha dutxes i serveis, però no hi ha queviures, al coll si que n’hi han.