Hranisava preko Opancaka i Kalajli jezera

Photo ofHranisava preko Opancaka i Kalajli jezera Photo ofHranisava preko Opancaka i Kalajli jezera Photo ofHranisava preko Opancaka i Kalajli jezera

May 5, 2020
May 2020

near Korča, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Ovo je jedan od laksih nacina da se izadje na Hranisavu. Jedini problem je makadam, kojeg ima oko 11-13km zavisno gdje odlucite parkirati. U prvom dijelu na putu ima dosta rupa, dok kasnije voznja ide kroz sumu i stanje zavisi od padavina. I ako je prvi dio puta los, ne treba se obeshrabriti, kad se prodje zadnje selo makadam je puno bolji. Mi smo parkirali odmah iznad prve table koja pokazuje pravac Lukomir. Moglo se jos ici autom, ali mi smo i onako odlucili hodati. Putem se dalje ide lagano uz brdo i skretanje za Opancak je poprilicno zatravilo, te treba voditi racuna da se ne promasi. Markacije tu nema, ali put vodi ravno kroz sumu uz blagi uspon i za oko pola sata se izlazi iz sume na plato odakle pocinje greben sa lijeve strane. Prateci greben stize se do pod sami vrh Hranisave. Staza nije dobro markirana, ali su dva kljucna mjesta jasno obiljezena. Kako god, greben je jasan orjentir da se dodje do pod vrh. Negdje na pola puta do Hranisave je i Kalajli jezero i steta bi bilo ne vidjeti ga. Jezero je malo i nalazi se u jednoj od brojnih vrtaca koje ovo podrucje buse i cine pravi mali labirint od staza izmedju njih. Ravno uz greben stize se do pod vrh. Kada se dodje pod Hranisavu treba obici kleku. Ici treba skroz desno rubom kleke sve do prolaza u kome je jasno istaknuta zimska markacija. Prolaz se nalazi sa juzne strane. Kroz prolaz se izlazi na greben Hranisave i raskrsnicu, gdje se lijevo za pet minuta stize na vrh Hranisave, a pravo se spusta u Mrtvajske stanare.