Hotton - Hampteau - Grot, bos en weiland.

Photo ofHotton - Hampteau - Grot, bos en weiland. Photo ofHotton - Hampteau - Grot, bos en weiland. Photo ofHotton - Hampteau - Grot, bos en weiland.

May 29, 2023
May 2023

near Solhez, Wallonia (Belgique)

Een prachtige lus van rond de 10 kilometer om te wandelen. Je loopt eerst een stuk langs de Ourthe. In het begin kun je nog bergbeklimmers tegen komen. Altijd leuk om even te zien. Daarna volgt er een mooie klim welke je naar het hoger gelegen plateau brengt. Daarna een lange weg waar je halverwege nog even bij de grotten kan kijken. Je loopt een stukje paralel aan de hoofdweg maar slaat al snel af weer het bos in. Je loopt door een prachtig landschap van bos en weide en steekt uiteindelijk een beekje over. Je vervolgt de weg en komt dan uiteindelijk weer bij de weg richting Hotton. Je steekt die over. Pas op het is een drukke weg. Dit is eigenlijk het minst mooie stukjd van de route masr is maar 250 meter. Je klimt hier weer links naar boven en komt uiteindelijk bij de grotten van Hotton uit. Daar kan je wat drinken. Je loopt een klein stukje terug en slaat linksaf waar je een pad volgt. Na een klein stukje verharde weg neem je nog een stukje bos richting Hotton. Daar kan je nog een gezellig terrasje pakken. Dan is het nog een klein stukje door het park naar het eindpunt.

PictographCave Altitude 789 ft

PictographFlora Altitude 643 ft

PictographCave Altitude 590 ft

• Yvette Hoekzema Oct 16, 2023

Super mooie route door vooral bos met onderweg ook terrasjes om iets te drinken

• Marijke Deconinck Apr 26, 2024

Hele mooie wandeling! Genoten van begin tot einde.