Hotton 15,6 km juli 2013

December 6, 2013
July 2013

near Hotton, Walloon Region (Belgique)

Deze avontuurlijke wandeling start achter de kerk van Hotton, parkeren kan je in de Rue du Batty. Via de hoofdbrug steken we de Ourthe over en via het kleine bruggetje komen we op het kleine eiland dat we langs de oevers volgen. Over dit eilandje komen we straks weer terug naar de auto. De rest van de wandeling loopt over kleine bospaden met soms een heftige klim en stevige afdaling die deze wandeling niet geschikt maakt voor de onervaren wandelaar! Wie deze wandeling wel aandurft kan genieten van een stukje ongerepte Ardense natuur.

• Hanzieman316 Mar 20, 2016

Was great!

• Orexis Jul 24, 2016

Prachtige route voor wie graag avontuurlijke wandelingen doet. Sommige paden worden heel weinig gebruikt waardoor het soms uitkijken is dat je op de juiste route blijft. Een stuk van ongeveer 100 meter dat over braakliggend terrein zou gaan is op dit moment (zomer 2016) een echte wildernis. Distels, brandnetels en braamstruiken tot 2 meter hoog.

• Photo of kwistax
    kwistax Nov 4, 2017

Il faut avertir les gens intéressés par ce parcours qu'en ce mois d'octobre 2017, votre trace passe par des endroits qui ne sont plus accessibles, envahis de ronces ou traversant les bois sans suivre les sentiers et parfois sur des déclivités limite dangereuses!
    Exemples:
    2.5km: vous remontez dans les bois sans suivre aucun sentier
    4km: je ne vois pas l'intérêt de poursuivre vers l'est puisque le chemin de retour est juste à côté à 10m.
    6km: en 2017, il n'y a aucun intérêt à quitter le chemin principal: le sentier est envahi de ronces et au bout il y a un grand rocher sans intérêt.
    6.5km: zone complètement envahie de ronces, hyper difficile d'avancer!
    9.8km: la montée est crevante, on peut s'en passer et suivre le chemin balisé qui monte plus doucement. Au sommet, le vent souffle un peu plus fort, mais le paysage ne justifie pas l'épuisement.

• Photo of Jetty Van Cappellen
    Jetty Van Cappellen Sep 17, 2020

Deze wandeling kan je niet meer volledig volgen. Er zijn stukken die niet meer bereikbaar zijn door nieuwe omheiningen waardoor je een binnenweg moet zoeken en onder prikkeldraad moet kruipen.

• Heleen Zuidgeest May 8, 2024

Wij hebben deze wandeling van achter naar voren afgelegd met ons sportieve gezin van 4 met twee kinderen van 10. Onze kinderen zijn sportief, maar houden niet van wandelen. We vonden de rote erg afwisselend qua landschap en prachtig qua uitzichten. Omdat onze kinderen na 4,5km al begonnen te klagen hebben we besloten hem af te snijden. We zijn linksaf ipv rechtsaf gegaan, onderaan het steile gedeelte waar we uit het bos kwamen en bij het outdoorbedrijf aankwamen. Daar zijn we links langs het outdoorbedrijf gelopen en de route weer vervolgd, waardoor we 8,3 km hebben gewandeld. De afwisseling zorgde er grotendeels voor dat je niet zo bezig meer was met de afstand. En eigenlijk hebben we de kinderen niet meer gehoord en deden ze het goed.
    Een aanrader maar vooral het laatste stuk met name voor gevorderden en kids met lef!