Hoşgörü Yolu / Tolerance Way Izmit-Iznik (2019-05-03)

Photo ofHoşgörü Yolu / Tolerance Way Izmit-Iznik (2019-05-03) Photo ofHoşgörü Yolu / Tolerance Way Izmit-Iznik (2019-05-03) Photo ofHoşgörü Yolu / Tolerance Way Izmit-Iznik (2019-05-03)

2 days one hour 44 minutes
May 6, 2019
May 2019

near Yeniköy, Kocaeli (Türkiye)

Bu Izmit'ten (antik Nikomedia) Iznik'e (antik Nikaia) giden "Hoşgörü Yolu" diye yürüyüş rotası Culture Routes Society tarafından düzenlenmiş ve işaretlenmiştir. Daha tarihsel bilgiler için: http://cultureroutesinturkey.com/tr/hosgoru-yolu/. Manuel ve İrina tarafından yüründü.

Çok hoş, çok güzel bir rota bu, özellikle Beşkayalar Tabiat Parkı (rota Kirazdere'nin müthiş kanyonundan geçiyor) ve park ile Kırıntı köyü arasındaki kayın ağacı ormanları ve yaylalar. Mayıs başında çicekli tarlalar ve yeni doğmus yeşillikler gerçekten muhteşem bir görüntü. Ayrıca bitki örtüsündeki değişimi gözlemlemeyi sevdim: dağlarda çam ve kayın agaçları, inerken ise meşe ormanları, sonra her türü meyvelik, sonunda, Iznik etrafında, zeytinlik. Dört tane kurnaz ve birçok kocaman salyangoz ile karşılastık. Toprak yol, patika ve kısa parça da asfalt yollarından geçilir.
Geleneksel ahşap ev mimarisinden dolayı dağ köyleri de çok güzel ve ilginç. Iznik tarafında Ömerli köyünün geleneksel cumbalı taş evlerinden çok hoşlandım.
Iznik'e zeytinlikten geçen son 10 kilometre bayağı sıkıcı olabilir. Oysa orası rota büyük bir antik yunanca yazılı dikilitaştan geçiyor. Daha ilerideki yeraltı mezar maalesef kapalı kaldı.

Ulaşım Istanbul'dan gelenler için kolay. Şehrin büyük yollarından geçmemek için Izmit'te 632, 633, 634 numaralı otobüsle (https://e-komobil.com/index.php) Başiskele veya Bahçecik'e gitmenizi tavsiye ederim (orijinal rota merkezde başlıyor: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/hosgoru-yolu-tolerance-way-25500409). Iznik'ten Yalova'ya saat başında dolmuş var ama dikkat edin, minibüs dolu olunca kalkar.
Rotayı kisaltmak için belki Gürmüzlü'nden minibüse binebilir (durak var), rotanın sonraki kısmı çok ilgi çekici degil. Muhtemelen Sansarak kanyonundan alternatif bir rota yapılabilir.

Gürmüzlü köyünden önce bakkal yok. Kırıntı köyüne kadar az çeşme var, fırsat olursa yeterince su almanızı öneririm. Gürmüzlü'de bize çıtır çıtır taze lavaş ikram eden aileye çok tesekkürler!

mola

evliya çelebi!

• Photo of dantelk
    dantelk May 23, 2019

Raporlarını okuymayı seviyorum ahbap!

• Photo of erolgeygel
    erolgeygel Jan 26, 2020

Bu rotayı çok beğendim. Teşekkürler

• Photo of tolgacanca74
    tolgacanca74 Sep 20, 2020

Çok net ve açıklayıcı olmuş. Emeğinize sağlık. Teşekkürler.

• Photo of yeşilhayat
    yeşilhayat Sep 2, 2021

Rota bilgileri içün teşekkürler. Likya ve Karia Yolundan sonra severek yürüyeceğim bir rotaya benziyor. İki ay içinde bu rotayı tamamlamayı düşünüyorum.