Hort de Soriano - Sima de l'Aigua i Avenc de la Figuera (per la senda roja)

Photo ofHort de Soriano - Sima de l'Aigua i Avenc de la Figuera (per la senda roja) Photo ofHort de Soriano - Sima de l'Aigua i Avenc de la Figuera (per la senda roja) Photo ofHort de Soriano - Sima de l'Aigua i Avenc de la Figuera (per la senda roja)

November 20, 2011
November 2011

near El Realengo, Valencia (España)

Ruta des de l'Hort de Soriano a Carcaixent. Una vegada en l'hort, pujem amunt fins arribar a la part de dalt d'on naix una senda que ens porta pel barranc de la Timora. Més avant arribarem a la casa de Cucó, que està acondicionada com a refugi, supose que per a caçadors. Seguim fins arribar a un camí més ample i recte, pel qual continuarem fins arribar al poste que senyala a l'esquerra la senda que ens pujarà fins a la Sima de l'Aigua. Seguim més avant i arribem a un encreuament on a la dreta no molt lluny trobarem l'entrada a la Sima, coberta per vegetació més humida. Una vegada visitada la cova, tornem arrere i (opcionalment) girem a la dreta cara a la Barraca per visitar l'Avenc de la Figuera (amb compte de no caure dins). Tornem arrere fins a l'ultim encreuament i agafem direcció a les cases de Don Bernat. Tota esta zona es va cremar en 2016 i malauradament es veu més clar com arribar a la casa. Des d'allí seguirem pels camps de tarongers de la finca del Reialeng fins a l'entrada del barranc de l'Esmaragda, seguint el cual arribem a l'Hort de Soriano novament.

PictographHiking Altitude 1,192 ft

Ací comença la senda que va a la Sima de l'Aigua

PictographMountain hut Altitude 1,107 ft

Casa de Reus (o de Cucó)

Casa de Reus, també coneguda com cases de Cucó està abandonada, però es pot entrar i cobijarse

PictographSpelunking Altitude 1,214 ft

Sima de l'Aigua

La Sima de l'Aigua, también conocida como Cova de l'Aigua o Avenc de l'Aigua, es una cueva situada en el límite entre los términos municipales de Carcaixent y Simat de la Valldigna. Se ubica a 8 kilómetros de Carcaixent y a 5 de Simat de la Valldigna, en el Pla de la Sima de l'Aigua, en las montañas del Realengo, finca del Convento de Aguas Vivas. Constituye un interesante conjunto de salas y procesos hipógeos, en el que fueron hallados restos íberos y romanos. Geológicamente se halla en dolomías cristalinas masivas del Turoniense (Cretácico Superior). Morfología: Gran entrada cubierta por la vegetación y a continuación una pendiente continua de unos 15 metros. Tiene un trazado complicadísimo que incluye salas a distintos niveles y galerías por las que no es difícil perderse. Hay simas a 50 y 70 metros de profundidad (dos simas) que incluyen tres pequeñas balsas de agua (depósitos) y grandes salas. Su recorrido total es de 240 metros. (fuente: Julio González-Alcalde, Donat) Para llegar hasta la Sima de l'Aigua se puede acceder por la finca del Reialenc, desde la Urbanización San Blas, subiendo al Reialenc y tomando el camino de las Casas de Don Bernardo. Una vez en les Cases de Don Bernat tomar la senda de la derecha, siguiendo unos cuatro kilómetros hasta llegar al linde con el término municipal de Simat de la Valldigna, municipio desde el cual también es posible acceder siguiendo una senda. También se puede llegar desde l'Hort de Soriano, la Font de la Parra o desde el Camí de Basses Roges, para lo cual hay que llegar al Pla de Reus y tomar la senda que sube a la Sima. Otra opción es subir desde la Barraca d'Aigües Vives bien por la Font de la Falzia o bien por la subida al sur del campo de golf de la Galiana. Coordenadas UTM 728020, 4328630 (Huso 30 Datum ED50)

PictographRock Climbing Altitude 1,214 ft

És una cova amb entrada de pared vertical i per tant difícil d'accedir si no és en cordes. La senda que ens porta a ella dona a la Barraca d'Aigües Vives pel camp de golf de la Galiana.