Honaz Dağı zirve / Kılıçtepe

March 24, 2024
March 2024

near Çankurtaran, Denizli (Türkiye)

Cankurtaran- Milli Park başlangıc ve bitişli Honaz Dağı zirve faaliyetimize sabah saat 06.00 da Aydin'dan hareket ederek başladık. Saat 08.20 gibi Honaz Dağı Milli Park'ından (önceden gerekli izinlerimizi alarak) yürüyüşümüze başladık. Hava şartları ve Honaz dağının karşımıza ne çıkaracağını bilmediğimizden bizler kask, krampon, kazma, baton gibi malzemelerimizi yanımıza aldık. Ilk olarak biraz patika ve orman icinden yurudukten sonra asfalt yola çıktık. Orada biraz ilerledikten sonra gözümüze kestirdiğimiz bir yerden yine ormanlık alana girdik ve yükseldik. Elektrik direklerinin yanından sola yönelerek ve onları solumuza alarak yine asfalt ile karsılasincaya kadar yürüdük. Yolda karsımiza bir çoban kulübesi ve çeşme çıktı. Havanın açık ve güneşli olması sayesinde yukselirken çevre yerlesim yerlerini ve dağ zirvelerini net bir şekilde görme fırsatımız oldu. Tırmanışımın sonlarına dogru Honaz Dağına bizi kabul ettigi ve eşsiz manzarasının keyfini sürmemize izin verdiği için sesli teşekkürler ettim :) Ilk karsimiza Radar tepesi çıktı ben oraya 1. Zirve dedim çunku orasinin yuksekligide bizim gittigimiz Honaz /Kılıçtepe zirvesi kadar vardı. Dönüş yolumuzu daha dik ve karlı olan taraftan yaparak biraz heyecan yaşadık. Tabi bu esnada rüzgarın yüzümüzü acıttığı anlarımız oldu. Yuruyusumuzu dönüş rotamızın aynı olmayan daha farklı ve manzaralı bir rotadan tamamladık. Honaz Dağı harika bir dağ, iyi ki gitmişiz. Mutlaka her dağcı hayatında bir kez olsun deneyimlemeli. Kesinlikle rotamızı tavsiye ediyorum (izinler ve malzemeleriniz konusunda lütfen bir dağcı olarak hassas olun!!! Dağları ciddiye alın, dağın şakası olmaz.).

PictographFlora Altitude 5,568 ft

Panorama

Ara nokta

Photo ofAkbaş barajı-aci gol soda golu - acipayam ovasi Photo ofAkbaş barajı-aci gol soda golu - acipayam ovasi Photo ofAkbaş barajı-aci gol soda golu - acipayam ovasi

Akbaş barajı-aci gol soda golu - acipayam ovasi

Honaz Dağı / Kılıçtepe zirve

Ara nokta

Ikis ve inisin kesistigi yol ayrimi

• Photo of ibrahim barutçu
    ibrahim barutçu Mar 25, 2024

Honaz zirve ve Kılıçtepe zirvelerini kapsayan, Honaz zirvenin bir ucundan gelip diğer tarafından indik.