Hombourg-Blieberg 14.7 KM

May 2, 2013

near Hombourg, Walloon Region (Belgique)

Mooi rondje met onbekenden paden, voor mensen die hier nooit wandelen. Dit liep ik vaker,.. en hield het lang geheim, nu plaats ik het parcours open voor iedereen. Ik heb jaren ook de Belgen geholpen parcoursen uit te zetten. Dat zit in mij en kan zo uit mijn hoofd er 100 de op kaart zetten.

PictographRuins Altitude 564 ft

Kapel.

Kapel met zitplank, nu recht door.

PictographRuins Altitude 535 ft

Oude Huisjes.

Oud JachtHuis in Verval.

• ericvanhouten Mar 30, 2016

Wij vertrokken in Sippenaken.
    Onmiddellijk een veldweg ingedoken. Gelukkig staan hier bordjes met wat uitleg over de veld erfdienstbaarheid, waardoor de wegen voor wandelaars toegankelijk blijven.
    We moeten door een wandelpoortje het weiland diagonaal oversteken om het bos in te gaan.
    Hier zien we inderdaad het vervallen jachthuis. De gps vertelt me dat we weldra over of onder het spoor door moeten. De waarheid is dat we bovenop het spoor staan zonder het te zien.
    We staan namelijk boven op de tunnel die onder ons doorloopt.
    Als we het bos verlaten kunnen we het spoor zien dat weer aan de oppervlakte verschijnt.
    Aan een kruising is het even opletten. We moeten het trapje af naar de oude spoorbedding die we naar rechts volgen. Hier zijn we getuige van industriële archeologie. Oude treinstellen staan opgesteld op een vergeten spoor. Indrukwekkend !!!
    De aankomst aan het station van Hombourg is erg fotogeniek.
    We lopen verder en hebben steeds uitzicht op een heuvel met een kruis er op. Deze heuvel beheerst het omliggende landschap.
    Jammer dat we na Hombourg even de grote baan op moeten.
    De weg van Blieberg achter de begraafplaats, door het veld, langs de meanderende rivier is adembenemend mooi.
    Werkelijk een mooie wandeling. Een aanrader.