Hoge Venen (Ternell)

January 5, 2021
July 2020

near Ternell, Wallonia (Belgique)

In het uiteinde van België, even voorbij Eupen, ligt Haus Ternell, vanwaar een heel aantal wandelingen in de Hoge Venen vertrekken. Wij kozen voor een klepper (toch naar onze normen) van bijna 20 kilometer, volgens de borden zelfs 21. Het eindresultaat? 18 en een beetje. Mea Culpa, ook hier zijn de bordjes niet overal even goed (velen zijn hun kleur volledig kwijt en het was een beetje giswerk). We snijden ook hier een stuk van de wandeling af.

Bij Haus Ternell kan je nog wat eten en onderweg zijn nog een aantal plekken waar je een (korte) pitstop kan maken.

Ook deze wandeling is een absolute aanrader. Niet te druk, mooie rustige omgeving en een uitdaging voor de wandelbenen die toch vooral Mechelen en omgeving gewoon zijn.

• Photo of floriestjes
    floriestjes Aug 7, 2023

Wij deden de wandeling verleden week vanaf parking Nahtsief en hadden 21 km op onze gpx (ik dacht ook aan 18 km te geraken maar we deden paar ommetjes). De rode tekentjes zijn inderdaad op vele plaatsen verkleurd maar het GR-pad is heel goed aangeduid