Hochwald Landal (Duitsland) ; 9,4km

Photo ofHochwald Landal (Duitsland) ;  9,4km Photo ofHochwald Landal (Duitsland) ;  9,4km Photo ofHochwald Landal (Duitsland) ;  9,4km

January 14, 2011
January 2011

near Kell am See, Rheinland-Pfalz (Deutschland)

Deze wandeling vindt plaats in het Duitse Hochwald,meer bepaald vanaf
het Landal Greenpark in Hochwald.
Deze wandeling is gemaakt met 2 volwassen en 2 honden(een Manchester Terrier en een Chihuahua).
Wij hebben die gemaakt in januari 2011 wanneer er een heel dik pak sneeuw lag.
Daarom raadt ik ook aan om in de winterperiode je te voorzien van stevige en waterdichte schoenen die voorzien zijn van zeer goede grip en dit omwille van de sneeuw en ijslagen.
Op het moment van deze wandeling lag er zo tussen de 30 en 70 cm sneeuw.
De wandeling start en eindigd op de parking van Landal Hochwald en gebeurd in een zeer mooi,uitgestrekt bosrijk gebied en heuvelachtig landschap.
Je kan daar wandelingen doen die goed bepijld zijn of zelf een willekeurige wandeling maken via een wandelgps of topografische kaart.
Wij hebben geopteerd om een willekeurige wandeling te maken en deze laten registreren op onze wandelgps.

• pimmetje3 Oct 26, 2012

Wij gaan medio januari voor de 35ste keer naar Kell. Heel veel mooie wandelingen zijn hier mogelijk. Een prachtig gebied voor wandelaars. Ik loop altijd met mijn honden. Ik verlang er nu al naar. Er lag toen erg veel sneeuw maar ondanks dat het zwaar lopen was heb ik veel gewandeld op paden waar nog niemand geweest was. In een woord prachtig. Veel foto's gemaakt.

• s_arp May 7, 2015

Over twee weken reis ik samen met mijn vriendin en ons zoontje af naar Kell. We houden wel van een goede wandeling maar vroegen ons af of het mogelijk is om in de bossen achter landal te wandelen met een kinderwagen?

• pimmetje3 May 7, 2015

De meeste paden zijn verhard met gruis. Hoofdpaden zijn zeker te wandelen met een kinderwagen maar het is heuvel op en af.