هنیز به قله سیالان و عسل محله دو هزار

Photo ofهنیز به قله سیالان و عسل محله دو هزار Photo ofهنیز به قله سیالان و عسل محله دو هزار Photo ofهنیز به قله سیالان و عسل محله دو هزار

Very difficult
2 days 11 hours 42 minutes
August 8, 2020
August 2020

•   5 2 Reviews

near Henīz, Qazvīn (Iran)

روز پنجشنبه، ۱۶ ام مرداد سال ۱۳۹۹، ساعت ۵ صبح با وسیله نقلیه به روستای هنیز رفتیم. حدود ۸:۳۰ به هنیز رسیدیم و حدود ساعت ۹ کوه پیمایی را شروع کردیم. حدود ساعت ۶ غروب رسیدیم به پناهگاه. کوله ۶۵ لیتری با حدود ۲۰ کیلو بار داشتیم. ابتدای مسیر شیب تند را از رودخانه بعد از هنیز بالا رفتیم تا به درخت های کاج رسیدیم و کم کم بر روی یال اصلی قرار گرفتیم. سر راه از روی یک یخچال و پل برفی و شیب های خیلی تند بعد از آن گذشتیم. در نقطه ای از مسیر دو پاکوب به سمت های راست و چپ وجود دارد. ما مسیر سمت راست را رفتیم. مسیر سمت چپ به گوسفندسرا می خورد و طولانی تر است. ورودی مسیر چپ با سنگچین بسته شده بود و چند سنگ چین روی هم در ابتدای مسیر راستی قرار داشت. حدود ساعت ۶ غروب به پناهگاه سیالان رسیدیم‌. سمت غرب آن چشمه دارد. شب کمپ زدیم‌ تا دم صبح باد شدید بود و هوا خیلی سرد بود. روز جمعه حدود ۸:۳۰ صبح عازم قله سیالان شدیم و حدود ساعت ۱ ب ظ به قله سیالان رسیدیم. ما کوله های خودمون رو سر گردنه گذاشتیم و با قمقمه آب و کمی خوراکی به قله صعود کردیم‌ و بلافاصله برگشتیم پایین سمت گردنه دوهزار و از گردنه به سمت دریاسر و عسل محله سرازیر شدیم‌. ابتدای مسیر از سمت گردنه دوهزار تا گوسفندسرای وینی شیب ها ملایم است، اما از گوسفندسرا تا پایین تا کنار چشمه گورخانی مسیر بسیار پرشیب، مارپیچ، گل شل و دارای سنگ ریزه فراوان بود و موتورها هم وسط مسیر جوب درست کرده بودند و مه هم دید را کم کرده بود. کلا سر خوردیم و به زحمت پایین رفتیم. این تیکه حدود ۴۰۰ متر ارتفاع کم شد. شب دوم در محلی در زیر یک صخره در کنار چشمه گورخانی حدود ساعت ۷ شب کمپ زدیم و صبح روز سوم حدود ساعت ۱۰ ادامه مسیر را تا دره هرتنگ و دشت دریاسر و عسل محله پیمودیم. بالای دره هرتنگ یه دشت وجود دارد و از آنجا به بعد وارد جنگل شدیم و مسیر پرشیب و گل شل و بسیار سر به پایین تا دره هرتنگ را به زحمت و چالش فراوان پیمودیم. کلا به بغل سر می خوردیم و کنترل شده فرود می کردیم. بالای دریاسر کمی ارتفاع گرفتیم و دوباره تا عسل محله شیب ها کمی تندتر شد ولی خیلی سر نبود. حدود ۸ شب به عسل محله رسیدیم و مهمان بانو مرضیه سلیمی مهربان، در استراحت گاه دشت ناز عسل محله شدیم و ایشان با یک راننده تنکابنی هماهنگ کرد و راننده از تنکابن آمد به عسل محله و ما رو به ترمینال برد و از آنجا با اتوبوس برگشتیم به قزوین‌.

PictographWilderness hut Altitude 10,682 ft

PictographWilderness hut Altitude 5,979 ft

• Photo of nima_hamidi
    nima_hamidi May 2, 2021

درود خدا قوت برنامه عالی بود امکانش هست در مورد برنامه بتونم با شما مشاوره کنم و تماس بگیرم ؟

• Photo of amir.khodakhah70
    amir.khodakhah70 May 31, 2021

سلام وققتون بخیر میتونم ترک برام بفرستین تلگرام

• Photo of soodehjodat
    soodehjodat Jun 6, 2021

I have followed this trail  verified  View more