Photo ofHiking-014 Alacasu Cennet Koyu -Phaselis Antik Kenti -Tekirova Likya yolu (Lycia way) / Antalya Photo ofHiking-014 Alacasu Cennet Koyu -Phaselis Antik Kenti -Tekirova Likya yolu (Lycia way) / Antalya Photo ofHiking-014 Alacasu Cennet Koyu -Phaselis Antik Kenti -Tekirova Likya yolu (Lycia way) / Antalya

one hour one minute
December 17, 2022
December 2022

near Çamyuva, Antalya (Türkiye)

CENNET KOYU GİZLİ BALKON VE PHASELİS
Likya yolunun da bir etabı olan Muhteşem Görselliğe sahip Cennet Koyu, Deniz Kenarından devam edip, Gizli mağaraya uğrayıp Phaselis Antik Kenti Koyundan sonra Tekirova da Son bulan keyifli Kolay bir rota

GENEL BİLGİ
FASELIS ya da PHASELIS,
Eski Çağ'ın bu ünlü ticaret kenti, üç ayrı limana sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Bu limanlar sayesinde deniz ticaretiyle zenginleşerek, ayrıcalıklı bir konuma ulaştı. Roma İmparatoru Hadrian tarafından 129 yılında ziyaret edilen Phaselis, ileri mühendislik örneği su dağıtım sistemiyle de ünlü.

Zengin çam ormanlarının gölgesinde dinlenen bir sahilde yer alan Phaselis, M.Ö. 690'da Rodoslular tarafında koloni olarak kuruldu. Deniz ticareti kentin en önemli gelir kaynağıydı. Altın taçla karşıladığı Büyük İskender’den sonra çok kez el değiştiren Phaselis, M.Ö. 167’de Likya Birliği’ne üye olup sikkeler bastı.

Bir süre komşu kent Olympos ile korsanların talanlarına maruz kalıp, M.Ö. 43’te Roma egemenliğine girdi. Bu dönem, yeniden yapılanma ve en az üç asır sürecek refahın başlangıcı oldu.

Phaselis, erken dönem su ihtiyacını kuyu ve sarnıçlarla karşılarken, Roma döneminde kuzeydeki bir kaynaktan su kemerleriyle getirerek künk ve kanallarla dağıttı.

Şehrin esas kalıntıları, askeri liman ve güney limanı bağlayan ana caddenin kaldırımlarında yer alıyor. Genişliği 20 metre olan 125 metrelik caddenin kaldırımlarına üçer basamakla çıkılıyor. Ortada bir meydan oluşturan ve düzgün taşla döşenen bu caddenin altında kanalizasyon ve drenaj sistemi var.

Tiyatrosu ve üç adet agorası (meydan) olan şehrin agoralarından biri Bizans dönemine ait küçük bir bazilika kalıntısı barındırıyor. İki hamam kalıntısından küçük olanıysa, Roma hamamı ısıtma sistemi hakkında bilgi veriyor.
NOT:
Likya yolu üzerinde olduğu için kenarından geçerken ücret alınmıyor. Eğer gezmek isterseniz Müze kartınız varsa bedava, Giriş ücretli (90 tl 17.12.2022)

Alacasu Cennet Koyu, teknelerin uğrak yeri haline gelen 175 metrelik plajı ile Antalya nın bir başka doğa harikasıdır.

G E N E L B İ L G İ
BATON KULLANIMININ FAYDALARI;
Dengeli ve stabil bir yürüyüş sağlar
Omurilik düzleminin sağlıklı bir şekilde dik tutulmasını sağlar
Sırtta taşınan kamp yükünün hafifletilmesini sağlar
Ayak bilekleri ve dizlere binen yükü azaltır
Olası denge kaybında tekrardan dengenin kurulmasını sağlar
Yukarı tırmanışları kolaylaştırır
Aşağı inişlerde eklemlere binen şokları azaltır
Dağcılarda sık rastlanan menüsküs, bağ kopması gibi fiziksel yaralanmaları önlemeye yardımcı olur
Ritimli şekilde ilerlemeyi sağlar (nefes/adım koordinasyonunu sağlar)
Acil durumda ilk yardım ve atel olarak kullanılabilir
Çığ düşen bölgelerde çığ sondası olarak kullanılabilir.

BATON İLE YÜRÜYÜŞ TEKNİKLERİ;
Yürüyüşe başlamadan önce batonun boyunu vücudunuza göre ayarlayınız
Düz bir yürüyüş için batonun boyu, ayakta dururken, direkseklerinizi 90° yaptığınızda baton yere değmelidir.
Dik eğim tırmanırken boy biraz kısaltılabilir.
Eğim inerken, batonun boyu uzatılır.
Yan yamaç geçişlerinde, yamaca bakan baton kısa, aşağı bakan baton uzun olabilir.
Batonun bilek perlonları tehlikeli geçişlerde el bileğinden çıkartılır (olası düşme durumunda batona takılı kalmamak için).
Yaz yürüyüşlerinde küçük, kar yürüyüşlerinde ise büyük kar ayakları kullanılır.

Alacasu Başlangıç noktası

• Photo of Sergey GOLUBEV
    Sergey GOLUBEV Dec 17, 2022

Kolay keyifli güzel bir rota hoşuma gitti. TEKRARDAN YÜRÜLÜR

Kolay ve rahat yürünecek rota tavsiye olunur

• Photo of Tatyana IVANOVA

• Photo of Aliska Tr
    Aliska Tr Feb 13, 2023

Очень красивый маршрут.
    Неудобно идти вначале от остановки автобуса до райской бухты, но далее маршрут прекрасный.
    После Фаселиса и пляжа выход на территорию, где висит знак "частная собственность, охраняется собаками", нас напугало, но мы встретили сразу местную женщину, которая сказала, что все ок, идите туда прям на выход. В целом знак стремный.
    Там же находится кемпинг, на этой частной территории. После прекрасные зелёные поля с видом на горы, прям альпийский луга :)
    Ну и конец маршрута так себе, по частному сектору с парниками:)

• Photo of Сергей Рыбин
    Сергей Рыбин Dec 10, 2023

Nice trail with wonderful views.