Photo ofHiking-008 Gedeller - Kaplankapanı geçidi /Kaplankapanı I ve II (Doğa yürüyüşü) /Antalya Photo ofHiking-008 Gedeller - Kaplankapanı geçidi /Kaplankapanı I ve II (Doğa yürüyüşü) /Antalya Photo ofHiking-008 Gedeller - Kaplankapanı geçidi /Kaplankapanı I ve II (Doğa yürüyüşü) /Antalya

Very difficult
June 11, 2021
June 2021

•   4.8 4 Reviews

near Gedeller, Antalya (Türkiye)

Antalya yakınında, Sarısu, Gökdere Mahallesi yoluyla ulaşılan Gedeller Mevkiinde, Sivridağ eteklerinde bulunan; Dağcıların ilk eğitim yerlerinden biri olan Bahçealtı, Masa Kaya mevkiinde 275 metrede başlayacak etkinliğimiz 875 m. rakıma ulaşılıp, dönülecek yaklaşık 10 km.lik (istenirse 12.5 km. yapılabilir) orta zorlukta bir parkurdur.
Deniz seviyesine 520 mt. yüksekliğinde Sivridağ eteklerinden başlar. Parkur, yürüyüş boyunca her adımda yükselerek 1015 mt.’ye ulaşır. Güneşi çok az gören; orman içinde çeşitli ağaç cinslerinden oluşan bölge, sık bitki örtüsüne de sahiptir. Kaybolma riski yüksek bir bölge olduğundan deneyimli rehberler eşliğinde yürünmesi önemlidir. Sağında Çalbalı Dağı solunda Eşikyelesi Tepesi bulunmaktadır. Arasında kalan boğaz Kaplan Kapanı olarak geçer ve 4 adet kaplan kapanı görmek mümkündür. Anadolu Parsının yok olmasında, bu kaplan kapanlarıda önemli rol aldı

ÖNEMLİ Yanınıza bolca su alın gerekli Doğa, Panaroma ve Tırmanış seviyorsanız kaçırmayın.

Zorluk Derecesi 4 – Zor (Difficult)
Skor: 19 – 23
Yürüyüş eğimi zorlayıcı olup, çıkışlar 700 metreyi bulmaktadır. Patikalar oldukça bozuktur. Bazı bölgelerde çalılık alanlardan geçmek, kayalar üzerinde yürümek ve dere geçişleri yapmak gerekebilir. Ormanlık alanlar sıklık gösterir. Oldukça kayalık ve çarşak olan bu zorluk derecesinde toplam yürüyüş süresi 6,5 saati civarındadır, parkura, hava durumuna ve yürüyüş zamanına göre genelde kamplı yürüyüşler bu seviyede değerlendirilebilir. Kondisyonu iyi olan, tecrübeli kişilere uygundur. Likya Yolu bu parkura dahil yürüyüş rotaları arasında yer almaktadır.
Kondisyon çok önemlidir,
Sağlık sorunu olanlara önerilmez,
Yaşlılar ve çocuklar için uygun değildir,
Yürüyüş mesafesi oldukça fazladır, kamp kurmak gerekebilir, özel ekipman gerekmektedir,
Patikalar engebeli ve taşlıktır,
Yürüyüş zamanına göre hava şartlarına dikkat edilmelidir ve buna uygun hazırlıklar yapılmalıdır,
Önemli seviyede irtifa değişimleri söz konusudur.

GENEL BİLGİ
BATON KULLANIMININ FAYDALARI;
Dengeli ve stabil bir yürüyüş sağlar
Omurilik düzleminin sağlıklı bir şekilde dik tutulmasını sağlar
Sırtta taşınan kamp yükünün hafifletilmesini sağlar
Ayak bilekleri ve dizlere binen yükü azaltır
Olası denge kaybında tekrardan dengenin kurulmasını sağlar
Yukarı tırmanışları kolaylaştırır
Aşağı inişlerde eklemlere binen şokları azaltır
Dağcılarda sık rastlanan menüsküs, bağ kopması gibi fiziksel yaralanmaları önlemeye yardımcı olur
Ritimli şekilde ilerlemeyi sağlar (nefes/adım koordinasyonunu sağlar)
Acil durumda ilk yardım ve atel olarak kullanılabilir
Çığ düşen bölgelerde çığ sondası olarak kullanılabilir.

BATON İLE YÜRÜYÜŞ TEKNİKLERİ;
Yürüyüşe başlamadan önce batonun boyunu vücudunuza göre ayarlayınız
Düz bir yürüyüş için batonun boyu, ayakta dururken, direkseklerinizi 90° yaptığınızda baton yere değmelidir.
Dik eğim tırmanırken boy biraz kısaltılabilir.
Eğim inerken, batonun boyu uzatılır.
Yan yamaç geçişlerinde, yamaca bakan baton kısa, aşağı bakan baton uzun olabilir.
Batonun bilek perlonları tehlikeli geçişlerde el bileğinden çıkartılır (olası düşme durumunda batona takılı kalmamak için).
Yaz yürüyüşlerinde küçük, kar yürüyüşlerinde ise büyük kar ayakları kullanılır.

• Photo of Sergey GOLUBEV
    Sergey GOLUBEV Jun 11, 2021

En yakın zamanda deneyeceğim.

• Photo of Crazy person
    Crazy person Jan 14, 2022

Rota güzel gözüküyor İlk baharda deneyeceğim