Hıdırlar-Göletler-Kasımlar-Hıdırlar

Photo ofHıdırlar-Göletler-Kasımlar-Hıdırlar Photo ofHıdırlar-Göletler-Kasımlar-Hıdırlar Photo ofHıdırlar-Göletler-Kasımlar-Hıdırlar

November 26, 2022
November 2022

near Kasımlar, Ankara (Türkiye)

3-4 derece sıcaklık ve kapalı bir havada başladık yürüyüşümüze. 9 kişilik ekiple hızla Hıdırlar köyünün güneyinden kuzeyinden 1400 metre rakımdan yükselmeye başladık. 2. kilometrede karşımıza çıkan ufak göletin suyu epeyce çekilmişti ama yine de etrafında eğlenen ördekler vardı. Sonbahar renklerinin kışa döndüğü bir mevsimde uzaktaki 1800 metre üstü tepelerin hepsi artık karlı idi. Tek tük yolumuza çıkan yaylaların içleri mevsimden ötürü boştu. karlı tepelerin manzarası eşliğinde 1sessiz ve sakin bir orman yolundan yükselerek 1700'e kadar çıktık. Rotanın bu etabı tamamlandığında ufaktan kar yağışı başladık. Ormanın içine yeniden girdiğimizde kar yağışı da kesildi. Fırsattan istifade yemek aramızı ormanın ortasında kalan çayırlıkta verdik. Ardından bulduğumuz bir patikadan rotanın son etabını tamamlamak üzere inişe başladık. Uzunca süredir kullanılmayan bu orman içi yol tamamen yapraklar örtülmüş ve yaprakların üstü de sularla kaplanmıştı. Bu sayede yerden yansıyan güneş ışınları ile büyülü bir yola dönüştü bu son etap. Başladığımız noktaya vardığımızda kolay ama keyifli bir 17 kilometreyi 5 saatte geride bırakmıştık.