Het Stift, honden-uitlaatrondje vanaf camping 'De Molenhof'

Photo ofHet Stift, honden-uitlaatrondje vanaf camping 'De Molenhof' Photo ofHet Stift, honden-uitlaatrondje vanaf camping 'De Molenhof' Photo ofHet Stift, honden-uitlaatrondje vanaf camping 'De Molenhof'

June 13, 2021

near Het Stift, Overijssel (Nederland)

Makkelijk en kort rondje vanaf camping "De Molenhof" in Weerselo. Prima om even de hond uit te laten en/of zelf even een ommetje te maken bv na het avondeten.

Camping "De Molenhof" is een grote camping maar toch met genoeg privacy doordat het in velden verdeelt is en iedereen een grote plek ter beschikking heeft. Het terrein is glooiend. Grasvelden die goed verzorgd en gemaaid worden. Volwassen grote bomen die eventueel de nodige schaduw kunnen leveren staan centraal op de velden maar niet storend als je volop in de zon wilt verblijven.

Iedere plaats heeft water en afvoer, 10 amp stroom en cia-aansluiting ter beschikking.
De sanitair voorzieningen zijn in orde en worden super schoongehouden.
Naast de receptie is een ruime winkel, restaurant, een groot zwembad en een grote speeltuin.
Aan de achterzijde vlak naast de achteruitgang is een nieuw speelmeertje aangelegd.
Zand, water en speeltoestellen doen het altijd goed bij de kleinere kampeerders.

Het rondje-om verlaat de camping aan de achterzijde via een tourniquet. Je kan er dus alleen uit en niet meer in. Sommige honden kunnen problemen ervaren in de toch wat smalle ruimte met spijlen. Met een kleinere hond kun je samen tegelijk erdoor heen gaan.

Buiten gaan we linksaf over het zandpad en wandelen langs de buurcamping "De Weuste" in de richting van het Kanaal Almelo-Nordhorn.
Aan het kanaal aangekomen ligt hier een houten hand te bedienen pontje. Je hoeft dus niet helemaal naar de brug te lopen maar even aan het touw trekken om aan de overzijde te geraken.

Aan de overkant lopen we rechtsom langs het kanaal in de richting van de sluis en wandelen hier weer over een zandweg.
Halverwege zijn er diverse plekken van waaraf de honden het water in kunnen duiken achter de stokken aan.
Niet alleen honden vinden het geweldig hier te zwemmen, ook zien we jongeren van dit water gebruik maken.

De sluis die we weer overgaan is een fotogeniek exemplaar. Hij bestaat uit twee delen en elk deel heeft een behoorlijk hoogte-verschil. Het zijn dan ook serieus hoge deuren die hem afsluiten.
Het kanaal wordt al tientallen jaren niet meer bevaren, dus ook de sluis is al een paar decennia niet meer geopend en dat uit zich ook in de begroeiing op de sluisdeuren. Varens en ander groen heeft zich genesteld op de eiken balken.
Het is een mooi gezicht.

Vanaf het sluiscomplex lopen we wederom over een zandweg tussen de landerijen door.
Halverwege komen we weer bij de hekken van de camping en lopen eerst langs het speelmeertje en vervolgens langs het kampeergedeelte naar de smalle asfaltweg die naar de ingang loopt.

Naast de ingang staat de naamgevende molen met z'n wieken tegen de blauwe lucht.
Ernaast een "foto-bord" met gaten om een leuk plaatje van jezelf te schieten verkleed als Twents boerenstel.

Hierna lopen we de camping weer op voor de koffie.

Om de foto's in een betere kwaliteit op computer of laptop te zien; klik dan op de pijltjes rechtsboven. De foto's openen dan in een groter veld en in een hogere resolutie.

Mocht deze wandeling je aanspreken en/of heb je hem gelopen dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling. Helemaal leuk vinden wij het als je onder onze foto klikt en onze volger wordt.

PictographCampsite Altitude 66 ft

Camping 'De Molenhof'

Trekpontje over het kanaal Almelo-Nordhorn

Met een boogje

Sluisje bij de brug over het kanaal

Molen bij de camping-ingang

• Photo of Frank Groen
    Frank Groen Apr 4, 2023

Mooie wandeling

Wicky en Erick Apr 4, 2023

Hoi Frank, dank voor jouw commentaar en de sterren. Ook leuk om elkaars volger te zijn.
    Hartelijke groet, Wicky en Erick👋.