Hertme (paarse route)

November 5, 2021
October 2021

near Hertme, Overijssel (Nederland)

Leuke route vanuit Hertme, langs weilanden, akkers en een mooi stukje door natuurgebied het Molenven met 2 vennen in een ruig wilgenbos en broekbos.
De route loopt over zowel asfaltwegen als bospaden. Je loopt een mooi stuk langs de meanderende Deurningerbeek door het hoge gras en struinend over smalle en begroeide bospaadjes. Toen wij deze route liepen was het pad nadat je de Deurningerbeek oversteekt over een brede brug (op ongeveer 7 km van deze route), afgesloten i.v.m. werkzaamheden in het bos. In plaats van de beek over te steken, zijn wij linksaf gegaan (Bartelinksweg en dan de 1e weg rechtsaf: Groeneweg). Als de werkzaamheden klaar zijn, kun je gewoon de brug oversteken en het mooie pad langs de Deurningerbeek volgen (gewoon de paarse pijlen van het routenetwerk volgen).

Waterdichte schoenen zijn aan te bevelen!

Je kunt parkeren bij de kerk in Hertme, hier vind je ook Hertme's Ambacht waar je je kopje koffie kunt drinken.