Heppenbach 15km Plezierwandeling 10 - „Door prachtige weilanden“

December 27, 2020
December 2020

near Heppenbach, Wallonia (Belgique)

Heppenbach lijkt helemaal niet op de Ardennen met haar donkere bossen en diepe valleien.

Parkplatz Kirche Heppenbach

Sie können Ihren PKW auf dem Parkplatz an der Kirche in Heppenbach abstellen. Eine Kapazitätsangabe ist leider nicht möglich.

Hotel-Restaurant Müller

RESTAURANT / Het gemoedelijk ingerichte restaurant biedt plaats voor 60 personen. Wij serveren u regionale, seizoensgebonden gerechten en op aanvraag, voor groepen, gastronomische specialiteiten. Wij verheugen ons erop uw persoonlijke wensen naar uw volle tevredenheid te kunnen vervullen. Voor onze kleine gasten bieden we kindermenu's aan. Kinderstoelen zijn eveneens beschikbaar. Om een tafel te reserveren kunt u telefonisch contact met ons opnemen: +32 (0)80-34 94 82. / CAFÉ / Ons café biedt u authentieke gemoedelijkheid met een directe toegang tot de tuin en het terras, en vormt het centrale middelpunt van onze zaak. Het café zowel als het restaurant werd in 2012 volledig gerenoveerd. Hotelgasten en buurtbewoners ontmoeten elkaar hier voor een rustige of geanimeerde babbel bij een met zorg getapt glas. Hier werden reeds vele vriendschappen gesloten. 's Zomers nodigt ons nieuwe terras bij het café uit om er even gemoedelijk te vertoeven.

HansHaus

Luxe, plaats, comfort, kwaliteit, authenticiteit beschrijven deze prachtige verblijfplaats.De boerderij werd gebouwd in 1721 en werd helemaal gerenoveerd en omgebouwd tot een vakantiehuis voor 24 personen met een kwaliteitsvolle inrichting.Een uitgebreide ruime wellness met sauna, stoombad, whirlpool, belevenisdouche en relaxatieruimte met infraroodlampen, een hot tube op het terras en ook een grote ontspanningsruimte: ideaal dus voor een ontspannende vakantie, zelfs bij slecht weer. De negen kamers kregen elk een eigen interieur en beschikken over een bad.

Bar-Restaurant Amel Mitte

Het is een leuk adres om samen met vrienden een glas te drinken of te genieten van een lunch met een kleine of grote groep. Het is ook de ideale plek voor het « Frühshoppen » op zondag of voor de afsluiter van de week tussen collega’s. Ten slotte worden er regelmatig sportieve uitzendingen en belangrijke matchen uitgezonden op twee grote schermen en kunnen supporters van voetbal en andere sporten er samen plezier maken. / Voor wie houdt van een kalmere en gedemptere sfeer, kan via de kleine gang terecht in het nieuwe gastronomisch restaurant "The Symphony".  De chef maakt er kwaliteitsgerechten onder het motto «Around the world». / Voor familiefeesten en bedrijfslunches kan het restaurant, naargelang de grootte van de groep, uitgebreid worden met het salon « Vienna » dat aangrenzend gelegen is.

Villa Am Biert

Het huis ligt aan de dorpsrand in een rustige natuurlijke omgeving en is uitermate geschikt voor vakantie of voor seminaries. De aangename inrichting biedt het grootste comfort en heeft: 11 slaapkamers met 9 badkamers (douche + toilet), 2 afzonderlijke douches en 3 afzonderlijke toiletten. Grote volledig ingerichte keuken voor 33 pers. Grote loungeruimte, TV-kamer met open haard, twede TV-ruim welke ook als seminarieruimte gebruikt mag worden. Speelkamer met tafeltennis, kicker en biljard. Fitnesruim en infrarood-cabine. Het zuidgerichte terras biedt een mooi panorama. Tuin met tuinmeubelen en barbecue. Grote weide voor boerengolf, volleybal en petanque. Internetaansluiting. 50 meter verder ligt een tweede vakantiehuis voor 25 personen.

Kunst- en bosleerpad

Het 2,6 km lange kunst- en bosleerpad nodigt uit tot het actief verkennen van het bos als biotoop. Halte na halte komt men meer te weten over de plaatselijke fauna en flora. Natuurkunstobjecten zorgen voor afwisseling. Ook aan de jonge bezoekers is gedacht: een «boomtelefoon» of «akoestiekhuisje» zijn niet alleen leuk, maar staan ook garant voor een aha-erlebnis.